توجه به روح شهر در کنار موضوعات کالبدی از مهم‌ترین ماموریت‌های مدیریت شهری

جلسه شورای سلامت نواحی سه گانه در منطقه ۲۱ با هدف توجه به روح شهر در کنار موضوعات کالبدی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ جلسه شورای سلامت این منطقه با هدف مشارکت پذیری کلیه اقشار، اصناف و استفاده مناسب تر از پتانسیل های محلی، سازمان های مردم نهاد و ظرفیت های موجود و افزایش سطح سلامت کلیه اقشار در منطقه برگزار شد.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ضمن قدرانی از عملکرد اداره سلامت شهرداری منطقه ۲۱ گفت: ارتباط تغذیه و سلامت روان کودکان، بهبود شرایط زیست شهری و نگهداشت شهر سبز جهت ارتقاء سلامت جسم و روان شهروندان، بررسی چگونگی بهبود سلامت جسم و روان بانوان در خانواده و جامعه، نظافت شهری و تاثیر آن بر سلامت روان شهروندان و تاثیر رفتار خانواده در رشد اجتماعی کودک از جمله موضوعاتی است که باید این نشست ها مطرح و توجه کرد و در اولویت قرار داد.

وی با بیان اینکه شورای سلامت یکی از مهمترین ماموریت های مدیریت شهری در خصوص ارتقاء سلامت همگانی شهروندان است دستورات لازم در خصوص اجرایی شدن مصوبات شورای سلامت را صادر کرد.

در این جلسه؛ مدیر کل سلامت شهرداری تهران به تعریف سلامت انسان متعادل پرداخت و تاکید کرد: موضوعات اجتماعی را به عنوان مهمترین کار مدیریت شهری برشمرد، که شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری، نه تنها به موضوعات کالبدی بلکه نسبت به روح شهر نیز توجه ویژه ای دارد و درصدد آن است که حال خوب را برای شهروندان به ارمغان آورد.

وی بر اهمیت تقویت و توسعه فعالیت‌های سلامت شهری از طریق توانمندسازی شهروندان، توسعه، جذب مشارکت از طریق کانون‌های اجتماع محور و ذینفعان حوزه سلامت در محلات نیازمند و کم برخوردار تاکید کرد.

شهردار منطقه۲۱ نیز در این نشست ضمن اشاره به نقش مشارکت در امور سلامت افزود: با توجه به رسالت مدیریت شهری در حوزه سلامت، برنامه‌ های متنوع برای ارتباط گیری با مردم در مقوله سلامت برگزار شده است.

محمدرضا پوریافر گفت: یکی از اموری که در مدیریت شهری منطقه می بایست در دستور کار قرار گرفته شود تعامل هرچه بیشتر با ذینفعان حوزه سلامت منطقه اعم از سازمان بهزیستی، مرکز جامع خدمات بهداشت ، آموزش و پرورش، NGO ها و تشکل های مردم نهاد است که می تواند در امر مهم سلامت و بهداشت شهروندان هم‌افزایی چشمگیری ایجاد کند.

وی در ادامه عنوان کرد: پروژه بوستان خانواده، تجهیز بوستان نرگس از مهمترین رویکردهایی است که در دستور کار مدیریت شهری منطقه و جز مصوبات فصول بعدی قرار گرفته است.

در پایان رییس اداره سلامت شهرداری منطقه ۲۱ به ارائه گزارش عملکرد یکساله شورای سلامت پرداخت که بر همین اساس به مواردی از جمله برگزاری جشنواره های بزرگ سلامت محور، پیگیری مصوبات شورای فصلی نواحی و افزایش نیروهای خانه سلامت اشاره کرد.

انتهای پیام/

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 50760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =