تاکید مجلس و دولت بر به رسمیت شناخته شدن شغل دستفروشی

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: لازمه ساماندهی مطلوب دستفروشان به رسمیت شناختن این شغل است.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه شهردار تهران برای ساماندهی دستفروشان دستور انجام یک کار ویژه را داده است، اظهارکرد: در ساماندهی دستفروشان ما با چند مسئله روبه رو بودیم که آن را به دو موضوع اساسی تقسیم کردیم؛ به طوری که یک موضوع دستفروشی وجود دارد و یک موضوع هم سد معبر و مزاحمت های ناشی از دستفروشی است.

وی با اشاره به تاکید بر تفکیک دستفروشی و سد معبر از هم، ادامه داد: دستفروش واقعی که کاری را به صورت غیررسمی انجام می‌دهد، باید تعیین تکلیف شود. با تاکیدی که دولت و مجلس برای به رسمیت شناخته شدن شغل دستفروشی دارند، شهرداری تهران هم به تبعیت از دولت جلساتی را با نهادهای زیر ربط در دولت در این خصوص برگزار کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: خیلی از کشورها که توانستند فضا را مطلوب کنند در گام اول این شغل را به رسمیت شناختند و شروع به ثبت نام این افراد و ایجاد فضا برای آنان کردند. به رسمیت شناختن دستفروشان، نظارت پذیرکردن این شغل است از حیث اینکه چه فعالیت و کالا و خدماتی ارائه می‌شود. اصناف و کسانی که متولی این کار هستند هم می‌توانند در یک فضای شفاف بر روی محصولات فروخته شده، نظارت کنند و حتی همکاری کنند تا کالای ایرانی عرضه شود.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 50839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =