منابع مالی خرید اتوبوس و تاکسی برقی تامین شده است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ما قراردادها را داخل منعقد می‌کنیم و ریال تأمین می‌شود و بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز را تأمین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف اله فروزنده در دویست و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه اعطای مجوز جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه گذاری های خارجی در حوزه حمل ونقل و خدمات شهری با بیان اینکه اولویت توسعه حمل و نقل در برنامه چهارم مشخص شده است، گفت: ما با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بستیم و به این نتیجه رسیدیم در چین نیز فرایند برقی سازی ایجاد شده است. ما بازدیدهایی داشتیم و مذاکرات مختلفی انجام دادیم و دیدیم این موضوع یک ضرورت است.

لطف اله فروزنده با تأکید بر اینکه رئیس جمهور دستور اکید نسبت به برقی سازی داده است، گفت: وزیر صمت نیز اعلام کرد که ۱۰۰ درصد از این موضوع حمایت خواهد کرد. قرار بر این شد ارز لازم در این زمینه تأمین شود و گمرک و سازمان استاندارد نیز پای کار هستند تا سریع تر این کار انجام شود.

وی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی با ما تماس گرفت و تأکید کرد که برای برقی سازی ناوگان، ارز مورد نیاز را تأمین خواهد کرد. بانک شهر نیز اعلام کرد که اعتبارات لازم وجود دارد.

فروزنده با بیان اینکه این شرایط، فرصتی استثنایی برای ماست و تمام ارکان کاملاً با هم هماهنگ هستند، یادآور شد: اینکه یک شرکت چینی تمایل به یوزانس دارد، یک فرصت طلایی است. اگر می خواستیم این خریدها را از داخل کشور تأمین کنیم چنین پولی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات را دولت تأمین می کند، افزود: رئیس جمهور دستور داد که بلافاصله منابع از محل ماده ۱۲ تأمین شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تأکید کرد: ما قراردادها را داخل منعقد می کنیم و ریال تأمین می شود و بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز را تأمین خواهد کرد.

فروزنده ادامه داد: برای ما حتی یک ساعت نیز یک ساعت است. تقاضا داریم این لایحه به تصویب برسد تا بتوانیم از فرصت طلایی ارز، ثبت سفارش و حمایت دستگاه های دولتی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد رئیس کمیسیون حمل و نقل این بود که هزار دستگاه از اتوبوس ها گازی باشد، گفت: ما این موضوع را پیگیری کردیم و وزارت صمت مخالفت و اعلام کرد که آنچه در داخل تولید می شود، نباید تأمین خارجی شود؛ لذا هزار دستگاه نیز به اتوبوس های برقی اضافه شد.
 

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 50920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =