شرکت واگن‌سازی باید سه‌‎شیفته شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: راهبران مترو با جان و دل تلاش می‌کنند که اشکالات در صحنه مدیریت شود و مسافران خطری را احساس نکنند و این تلاش قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام مترو در روزهای گذشته و تقدیر از شرکت بهره برداری مترو برای اجرای این طرح ها، اظهار کرد: باید پیرامون اتفاقات اخیر در مترو نیز اشاره ای داشته باشیم. کمتر شهروندی است که از خرابی های مترو بی اطلاع باشد. سریال خرابی مترو پیوسته شده است.

وی افزود: هنوز از حادثه ای بیرون نیامدیم که حوادث بعد را می بینیم به طوری که کلکسیون حوادث در مترو را شاهد هستیم. از عمل نکردن ترمز قطار و واژگونی تا آتش سوزی در پست برق ایستگاه مترو شوش و دودگرفتگی در ایستگاه ها؛ اینها از نمونه اتفاقات دو هفته اخیر به شمار می روند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه این اتفاقات چهره زننده ای از مد پیش‌روی حمل و نقل نشان می دهد، گفت: ما در حادثه دو روز پیش دیدیم که شهروندان روی ریل رها شده بودند. ما هر دو ماه یکبار تذکر دادیم که وسایل نقلیه پس از کار کردن در مدتی طولانی دچار استهلاک می شود. هیچ وسیله ای مادام العمر و بدون استهلاک فعالیت نمی کند.

وی با اشاره به اختصاص هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای اورهال مترو، خاطرنشان کرد: راهبران مترو با جان و دل تلاش می کنند که اشکالات در صحنه مدیریت شود و مسافران خطری را احساس نکنند و این تلاش قابل تقدیر است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ۱۳۳ واگن اورهال شده اند، گفت: ۱۰ درصد قیمت واگن ها شامل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برای اورهال هزینه شده که یک سوم منابع ما محسوب می شود. اخبار نشان می دهد به دلیل عدم خریداری قطعات، استفاده از قطعات کهنه در دستور کار است. اخبار دیگری رسیده که بررسی نشده و نشان می دهد که برای یک قطار از قطعات یدکی استفاده شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه نباید ابایی از اینکه شرکت واگن سازی زیر بار سه شیفته شدن برود، باشد؛ گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید قطعات در شرکت واگن سازی منعقد شده اما هنوز پیش پرداخت صورت نگرفته است.

وی افزود: سخنگوی شهرداری تهران صحبت های مشعشعی داشت که باید مدیران دوره قبل بیایند و پاسخ بدهند. قطار وقتی کار کرد فرسوده می شود و هر آدم عاقلی می داند که قطار نو را تعمیر نمی کنند. شما سه سال است مدیریت را بر عهده گرفته اید و دیگر نمی توانید از گذشته صحبت کنید. عذرخواهی نیز کفایت نمی کند و باید اعتبارات تأمین و تجهیزات خریداری شود و شرکت واگن سازی سه شیفته فعالیت کند. فکر می کنیم این روزها باید نذر و صلوات را هم به سفر شهروندان در مترو اضافه کنیم.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 50922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =