جشنواره قصه‌گویی "نون، قصه و نمک مادربزرگ" در منطقه ۳

به منظور پاسداشت هنر دیرینه و اصیل قصه‌گویی و ارج نهادن به نقش بی‌بدیل مادربزرگ‌ها در انتقال فرهنگ و ارزش‌های به نسل‌های بعدی، جشنواره قصه‌گویی "نون، قصه و نمک مادربزرگ" در منطقه ۳ آغاز به کار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، محمود افراخته معاون امور اجتماعی و فرهنگی، خانواده را به عنوان نخستین بستر فرهنگی و قصه را به عنوان رسانه‌ای قدرتمند که  نقشی بی‌بدیل را در انتقال مفاهیم دیرینه ایفا می‌کند.

افراخته در این باره ابراز داشت: جشنواره "نون، قصه و نمک مادربزرگ" فرصتی است برای ثبت و به اشتراک گذاشتن این گنجینه‌های ارزشمند ونغمه‌هایی که از اعماق تاریخ به گوش ما می‌رسند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ اظهار داشت: مادربزرگ‌ها با بیان قصه‌ها، بارِ انتقال معانی را بر دوش کشیده و زمینه‌های فرهنگی نسل بعدی را شکل می‌دهند.

افراخته ابراز داشت: پاسداشت مقام مادربزرگ‌ها به عنوان راویان قصه های کهن، تقویت ارتباط بین نسل‌ها، احیای قصه‌های بومی و محلی، احیای فرهنگ قصه‌گویی در خانواده، ترویج و ارتقای سطح کیفی قصه‌گویی، ثبت و ضبط قصه‌های نسل‌های گذشته است که از اهداف این جشنواره است.

در همین راستا و با توجه به برگزاری اولین جشنواره قصه‌گویی "نون، قصه و نمک مادربزرگ" با مشارکت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۳ شهرداری علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب های؛ حداکثر ۱۵ دقیقه فیلم، فایل صوتی یا حداکثر  ۱۰ صفحه به صورت PDF به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

هر بخش به صورت جداگانه داوری می شود و سه اثر برتر که شاخص های داوری در شیوه بیان، خلاقیت، ارزش داستانی و کیفیت تولید محتوا را داشته باشد جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

شرکت کنندگان از ۲۴ بهمن ۱۴۰۲  تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ می توانند در این جشنواره ثبت نام کرده و آثار خود را ارسال نمایند.

آثار ارسالی از ۲۵ تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ داوری شده و طی مراسمی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

موضوع جشنواره آزاد است و جوایز ویژه و نفر اول تا سوم به ترتیب؛ ۳۵۰ میلیون ریال، ۱۰۰ میلیون ریال، ۷۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال می باشد.

علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره: noonghessehnamak.ir، صفحات جشنواره در فضای مجازی، اپلیکیشن بله noonghessehnamak_bot، ربات تلگرام: https://t.me/noonghessehnamak_bot ارسال نمایند.

شرکت کنندگان دراین جشنواره باید ضمن رعایت قوانین عمومی و فنی، آثار خود را ارسال نمایند که می توان به حفظ اصول اخلاقی در آثار تولید شده، ارسال فیلم ها به صورت افقی، حداکثر حجم فایل‌های ارسال ۳۰۰ مگابایت باشد و فایل‌هایی که حجم آنها از ۷۰ مگابایت بیشتر باشند باید از طریق بازوها (ربات‌ها) جشنواره ارسال  شود، هر اثر به همراه نام اثر به صورت جداگانه ارسال گردد، آثار ارسالی صرفا فیلم، صوت و داستان مصور از قصه گویی مادربزرگ باشد و در صورتی که از گویش‌های محلی و یا لهجه استفاده می‌شود ارسال متن قصه نیز الزامی است، اشاره کرد.  

برای اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره: noonghessehnamak.i، صفحات جشنواره در فضای مجازی و پیام رسان های بله، ایتا، تلگرام، اینستاگرام: @noonghessehnamak مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 50931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =