ساخت بوستان در محله مدائن/ فاز دوم «خیالستان زندگی» از نیمه دوم فرودین ۱۴۰۳ آغاز می‌شود

شهردار منطقه ۸ تهران از آغاز اجرای فاز دوم پروژه «خیالستان زندگی» از نیمه فروردین سال آینده خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ "فاطمه تنهایی" شهردار منطقه با بیان اینکه برخی از محلات منطقه ۸ تهران فاقد بوستان هستند؛ به‌گونه‌ای که محله سبلان، با وجود داشتن بیش از۱۵۰ هزار نفر جمعیت هیچ گونه بوستانی نداشت، گفت: اولین مطالبه ساکنان این محله ساخت یک بوستان بود که توانستیم یک زمین ۱۱۰۰ متری به قیمت ۱۰۸ میلیارد تومان  را به منظور احداث بوستان تملک کنیم .

وی با بیان اینکه همچنین در خیابان حیدری و لشگر، شهروندان به دلیل نداشتن بوستان گلایه‌مند بودند و مدیریت شهری نسبت به تملک دو گاراژ و تبدیل آنها به دو بوستان اقدام کرده است، اظهار کرد: در خیابان شهید ثانی نیازمند بوستان مادر و کودک بودیم که بوستان شقایق به بوستان مادر و کودک تبدیل شد و همچنین در ناحیه سه این  منطقه در محله وحیدیه یک مطالبه ۱۱ ساله وجود داشت تا حمامی تملک شود که البته چهار سهم آن تملک شده بود و دو سهم نیز معطل حکم قضایی مانده بود که توانستیم مشکلات را حل کرده و بوستان مرمر را احداث کنیم.

شهردار منطقه ۸ تهران با بیان اینکه سعی کردیم سرانه فضای سبز را در این محله ارتقاء دهیم، گفت: منطقه ۸ از نظر زمین جزو فقیرترین مناطق است؛ به گونه‌ای که زمین آزاد برای تأمین سرانه‌ها نداریم و باید زمین‌ها تملک شود که پروسه طولانی دارد. سعی خواهیم کرد سال آینده نیز در محله مدائن زمینی را تملک کنیم تا بوستانی ساخته و سرانه‌ فضای سبز را ارتقاء دهیم.

تنهایی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری منطقه ۲ برابر شده است، افزود: بودجه سال ۱۴۰۲ این منطقه حدود۴۵۰ میلیارد تومان و برای سال آینده ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. در سال آینده مراکز میوه و تره بار در دو محله ساخته خواهد شد؛ چراکه ما در آن محلات فروشگاه شهروند نداریم وبرای  ارتقای سرانه های خدماتی در فضای باز پارکینگ شهید مدنی فروشگاه شهروند خواهیم ساخت .

وی در مورد ساخت خیالستان زندگی نیز با بیان اینکه ای پروژه یکی از افتخارات منطقه ۸ است، گفت: زمانی که ما مدیریت را در دست گرفتیم فقط پایه های این پل نصب شده بود و قصد داشتند که پایه ها را جمع یا رها کنند؛ اما حالا عرصه «خیالستان زندگی» نصب شده و فاز دوم از نیمه فروردین سال آینده آغاز خواهد شد و ۶۵۰۰ متر فضای ورزشی برای شهروندان منطقه ساخته می شود و در نظر داریم یک زمین چمن فوتبال، زمین بازی برای مسابقات مناسبتی و زمین بسکتبال و والیبال ساخته شود.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 50955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =