وضعیت قرمز هوا در ۲۰ نقطه پایتخت

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۴۸ قرار دارد و کیفیت هوای پایتخت برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای ۱۴۳ و کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد و امروز- چهارشنبه ۱۶ اسفندماه- نیز برای چهارمین روز متوالی، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است و شاخص آلودگی روی عدد ۱۴۳ قرار دارد.

در حال حاضر ایستگاه‌های بزرگراه شهید محلاتی شاخص ۸۳، اقدسیه ۹۶، مسعودیه ۹۸، دانشگاه شهید بهشتی ۹۵، سوهانک ۶۴ و شهرک چشمه ۵۲ را نشان می‌دهند و کیفیت هوا در این ایستگاه‌ها قابل قبول اعلام شده است.

شاخص آلودگی هوا در ایستگاه‌های پونک ۱۴۲، گلبرگ ۱۳۲، پارک رازی ۱۱۰، پاسداران ۱۱۹، دانشگاه علم و صنعت ۱۵۰، ژئوفیزیک ۱۲۶ و میدان امام خمینی ۱۱۳ است و هوا در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون ۲۰ ایستگاه در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفته‌‎اند که شامل ایستگاه‌های پیروزی با شاخص ۱۶۱، تربیت مدرس با شاخص ۱۶۰، ستاد بحران با شاخص ۱۵۸، شادآباد با شاخص ۱۶۲، شریف با شاخص ۱۶۶، شهرری با شاخص ۱۶۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۷۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۸۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۷۲، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۵۲، میدان فتح با شاخص ۱۶۸، وردآورد با شاخص ۱۵۶، پارک سلامت با شاخص ۱۵۳، پارک شکوفه با شاخص ۱۵۵، دانشگاه تهران با شاخص ۱۵۵، سرخه حصار با شاخص ۱۶۴، شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۶۴ و فرمانداری شهرری با شاخص ۱۶۲ است.

با توجه به آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس توصیه می‌شود که کودکان، مادران باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از حضور طولانی مدت در فضای باز و پیاده‌روی خودداری کنند.

گفتنی است از ابتدای سال تا کنون ۱۰ روز پاک، ۲۲۶ روز قابل قبول، ۱۰۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 50997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =