۶۰درصد از کمربند سبز به بهره‌برداری رسیده امسال درختان مثمر است

مدیرعامل سازمان‌ بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری ۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰ هزار هکتار در سال ۷۳ در هیات دولت به تصویب رسید و به شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به عنوان مجری ابلاغ شد.

وی افزود:  طرح کمربند سبز در سال ۱۳۶۵ از جنوب شهر تهران آغاز شد و امروز ۴۸ هزار و ۶۲۰ هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز شهر تهران اجرایی شده است. امیدواریم تا پایان اسفند سال آینده این طرح به طور کامل تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب  ۱۲۵۰ هکتار و ۱۵۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز انجام شده بود و امسال و برای نخستین بار  ۲۰۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز تهران اجرایی شد که با حضور شهردار تهران و رئیس قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید.

مختاری ادامه داد: امسال برای اولین بار بیش از ۶۰ درصد از ۲۰۰۰ هکتاری که به بهره‌برداری رسیده به درختانی مثمری مانند سیب، آلو، گردو، گوجه سبز، گلابی و... اختصاص داده شده که براساس شرایط اقلیمی در ۱۲ نقطه‌ حاشیه ای که این ۲۰۰۰ هکتار در آنها انجام شده، کاشته شده‌اند. به طوری که برای اولین‌بار در این ۲۰۰۰ هکتار ۲۵۰ هکتار باغ میوه با بهره‌گیری از آب‌های زیرسطحی در محدوده شهران‌ یعنی شمال بزرگراه شهید بابایی اجرایی شده است.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 51026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =