ثبت ۱۵ اسفند به عنوان روز «آموزش همگانی محیط زیست» در تقویم ۱۴۰۳

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در تقویم رسمی سال ۱۴۰۳، پانزدهم اسفند به عنوان روز «آموزش همگانی حفظ محیط زیست» نامگذاری و ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: در تقویم رسمی سال ۱۴۰۳، پانزدهم اسفند به عنوان روز «آموزش همگانی حفظ محیط زیست» نامگذاری و ثبت شده است.

حلیا سادات حسینی ضمن تبریک این موضوع به فعالان محیط زیست گفت: نامگذاری ۱۵ اسفندماه به عنوان آموزش همگانی حفظ محیط زیست، گامی ارزنده در راستای ترویج فرهنگ‌ حفاظت از محیط زیست در جامعه است.

وی افزود: بعد از روز «زمین پاک» که نخستین مناسبت محیط زیستی در تقویم رسمی کشور بود، روز آموزش همگانی حفظ محیط زیست، دومین مناسبت تقویمی در این زمینه است.
حسینی ادامه داد: با اهتمام شورای فرهنگ عمومی کشور، این مناسبت در تقویم سال ۱۴۰۳ درج شد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با قدردانی از صنایع پتروشیمی و خودروسازی حاضر در بیست و یکمین نمایشگاه محیط زیست گفت: بر خلاف تصور عمومی، محیط زیست می‌تواند عامل محرک رشد اقتصادی، افزایش تولید و توسعه صنایع باشد. در واقع صنعت می‌تواند با ایجاد سازگاری به حفظ محیط زیست کمک کند.

گفتنی است، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از روز یکشنبه ۱۳ در مصلای تهران آغاز شد و پس از ۳ روز فعالیت در شامگاه سه شنبه ۱۵ اسفند، همزمان با روز آموزش همگانی حفظ محیط زیست به پایان رسید.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 51034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =