آغاز عملیات کند و کوب و تغذیه درختان در بوستان‌های منطقه ۱۲

معاون خدمات و شهری منطقه ۱۲ گفت: در راستای ارتقای کیفی فضای سبز موجود در منطقه، عملیات کند و کوب و تغذیه درختان بوستان‌های شهر، زندگی، زیبا و کوثر در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۲، معاون خدمات و شهری منطقه اظهار کرد: عملیات کندوکوب و تغذیه درختان ضمن حفاظت و پایداری بستر درختان، موجب رشد و همچنین آب‌گیری حداکثری در زمان آبیاری و بارش‌های فصلی شده و شرایط اصولی و بهینه برای تعادل و صیانت از فضای سبز را محقق می‌کند.

وی حفظ و نگهداری از درختان را یکی از اولویت‌های مهم حوزه فضای سبز برای مناسب‌سازی چهره منطقه دانست و افزود: در این عملیات تا پایان زمستان بیش از ۸۰ هزار متر مربع باغچه‌های گل دائم، فصل، تشتک درختان و رفیوژهای خیابانی کندوکوب و تغذیه درختان انجام می‌شود.

فرزاد هنرور ادامه داد: عملیات کندوکوب و تغذیه پای درختان به‌منظور هوا دهی، اصلاح بافت خاک، تقویت و رشد کیفی درختان و درخت‌چه‌های سطح این منطقه در حال انجام است.

معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه استفاده از کود دامی کیفیت فیزیکی خاک را ارتقا می‌دهد، تصریح کرد: واحد فضای سبز منطقه بیش از ۵۰۰ تن از مرغوب‌ترین کودهای دامی با تأثیر در ظرفیت نگهداری آب، کمک به انتقال مواد مغذی به ریشه گیاهان و فاقد هرگونه مضرات زیست‌محیطی را تهیه و در این عملیات استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات کندوکوب با هدف ایجاد فضای سبز مطلوب شهری، زیباسازی منظر شهری و افزایش رشد درختان در حال اجرا است و به همراه آن نخاله‌برداری و جمع‌آوری خاک مازاد و ایجاد تشتک و آبخور پابیل و زیر و رو کردن خاک بستر فضاهای سبز معابر و بوستان‌ها به‌منظور تنظیم و تقویت بافت خاک در سطح منطقه نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 51035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =