افزایش ۳ برابری تعداد پروژه‌های منطقه یک

شهردار منطقه یک تهران گفت: تعداد پروژه‌های این منطقه در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین بهره برداری ۱۳۷ پروژه عمرانی، ترافیکی، امور شهری و اجتماعی منطقه یک تهران به ارزش ۴۹۰ میلیارد تومان همزمان با یکصد و هفتمین پویش امید و افتخار صبح امروز -چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲- با حضور عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مهدی‌چمران رئیس شورای شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و سایر مدیران شهری برگزار شد.

مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران در این مراسم گفت: ۱۳۷‌ پروژه به ارزش ریالی ۴۹۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است و به شهروندان شمیران تقدیم می‌شود. تفکیک این پروژه‌ها به این صورت است که معاونت عمران با ۶۳ پروژه به ارزش ۲۸۰ میلیاردتومان پیشتاز پروژه هاست و پس از آن معاونت ترافیک با ۲۷ پروژه به ارزش ۷۵ میلیارد تومان، معاونت خدمات شهری با ۲۱ پروژه به ارزش ریالی ۹۸ میلیارد تومان، حوزه فرهنگی و اجتماعی با ۲۵ پروژه به ارزش بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و در نهایت معاونت مالی با یک‌ پروژه مهم به اعتبار ۲ میلیارد تومان قرار دارند.

وی افزود: عمده پروژه‌های شاخص حوزه عمرانی شامل پروژه‌هایی است که امروز در سه نقطه، سه پروژه در تجریش افتتاح می‌شود.

صباغ با اشاره به اینکه تمام ۱۳۷ پروژه امسال شروع شده و هیچ یک از آنها پروژه‌های قدیمی نیستند، افزود: با تدبیر شورای شهر تهران این بودجه در اختیار منطقه قرار گرفت و همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت بودند تا پروژه‌ها به نتیجه برسد.

شهردار منطقه یک ادامه داد: فاز یک تفرجگاه خرگوش‌دره در محله قدیمی دارآباد با اعتبار ۱۸ میلیاردتومان احداث شد. فاز دوم این تفرجگاه هم با لطف اعضای شورای شهر ادامه خواهد داشت و در سال ۱۴۰۳ بهره‌برداری خواهد شد. پل گل مریم نیز در محله دارآباد که بسیار ناامین و فرسوده بود، به ارزش ۸ میلیارد تومان احداث شد.

صباغ در ادامه اظهار کرد: اجرای عملیات آسفالت و روکش دستی و مکانیزه در سطح معابر منطقه از مرز ۷۰۷ تن عبور کرده و حدود ۲۷۰ میلیارد تومان تنها برای اجرای آن هزینه شده است. تامین این آسفالت بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی ادامه داد: از پروژه های شاخص حوزه ترافیک، پایانه ارم در ضلع شمالی میدان تجریش است که امروز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. برای پایانه تابناک در تقاطع خیابان‌های یمن و بزرگراه شهید چمران نیز بالغ بر ۵ میلیارد تومان پروژه اجرا شد.

شهردار منطقه یک در ادامه گفت: اصلاح هندسی و ساماندهی تقاطع موحد دانش، میدان اقدسیه و خیابان آجودانیه اتفاق بزرگی بود که در پروژه های ما وجود نداشت و از تجمیع اعتبارات حوزه های مختلف با ارزش بالغ بر ۶ میلیارد تومان به اجرا درآمد.

وی مطرح کرد: اتفاق مهم دیگری که در حوزه ترافیک رخ‌ داده ایمن سازی جاده برون شهری گردنه کوچک است که تقریبا رها شده بود. ۱۱ میلیارد تومان پروژه برای این امر تخصیص یافت

صباغ در خصوص عمده پروژهای شاخص در حوزه خدمات شهری گفت: احداث رفیوژ میانی اتوبان ارتش با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اجرا شد. سرویس بهداشتی پلازا که با ۱۴ چشمه سرویس بهداشتی احداث شد که بتوانیم به صورت شبانه روزی آن را باز نگهداریم.

وی در ادامه در خصوص پروژه های شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: تعمیر و تجهیز مجموعه های ورزشی شهدای کاشانک و خانه کشتی استاد مسعود برزگر با ارزش ۲.۵ میلیارد تومان و تعویض و بازسازی زمین‌ چمن‌های مصنوعی زمین آقابزرگی، زمین اوین و زمین با ارزش ۲.۵ میلیارد امسال انجام شده است.

صباغ افزود: تعمیر و تجهیز ۱۰ سرای محله از ۲۷ سرای محله، به ارزش ۸ میلیارد تومان امسال انجام‌ شده است. مجموعه های فرهنگی شامل مرکز ستاره شناسی، موزه دارآباد، موزه موسیقی و فرهنگسرای ملل نیز با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد تومان مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته است. بحث ساخت و تجهیز کتابخانه تخصصی کودک در محله امام‌زاده قاسم نیز که شامل ۴ هزار کتاب مخصوص کودکان است، اتفاق خوبی بود که رضایت شهروندان را به دنبال داشت.

شهردار منطقه یک ادامه داد: اعتبارات پروژه‌های احداثی منطقه نسبت به سال گذشته ۸ برابر رشد داشته است. به طوری که در سال گذشته تنها ۵۳ میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌های احداثی بود؛ در حالی که امسال به رقم ۴۱۶ میلیارد رسیده‌ایم. علاوه بر این تعداد پروژه ها در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳ برابر رشد داشته است. در سال ۱۴۰۱ تنها ۱۳ پروژه داشتیم در حالی که امسال ۳۶ پروژه در منطقه تعریف و اجرا شد. منطقه یک با وجود این اعتبارات و تعدد پروژه ها با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی جزء سه منطقه برتر است.

صباغ افزود: پروژه‌های امروز فارغ از ۶۵ پروژه‌ای است که در روز شنبه در شهر تهران افتتاح خواهند شد که ۱۱۰ میلیارد تومان تنها مختص منطقه یک است.

وی ادامه داد: با لطفی که اعضای شورای شهر در تایید پروژه‌های منطقه داشتند، ۱۷ سانتی متر سرای ورزشی را با دو مجموعه ورزشی به ۲۳ سانتی متر رسانده‌ایم که با پروژه های جدید که در منطقه شروع شده و تکمیل پروژه قائم که در خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و پروژه های دیگر به ۳۰ سانتی متر خواهد رسید. ۱۸ هزار متر مربع پروژه فرهنگی ورزشی در دست اجرا داریم که با سرعت بسیار خوب در حال تکمیل شدن و اجرا است.

وی همچنین گفت: تمام اعتبارات منطقه از ۵۹۰ میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۴۰۱ به هزار و ۶۶۵ میلیارد در سال ۱۴۰۲ رسیده و اعتبار تملک دارایی نیز بالغ بر ۹۹۰ میلیارد تومان است که شامل پروژه های مستمر و غیر مستمر می‌شود.

صباغ در پایان گفت: بودجه مصوب ابتدای سال ۸۸۲ میلیارد تومان بود اما با همتی که همکاران در طی سال داشتند، به هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 51042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =