نصب نسل جدید کارت‌خوان‌ بلیت الکترونیک در اتوبوس‌های بخش خصوصی تهران

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت واحد، گفت: نسل جدید کارت‌خوان‌ بلیت الکترونیکی در اتوبوس‌ها زمینه‌ساز استفاده شهروندان از فناوری‌های نوین در زمینه پرداخت الکترونیک است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ عقیل منصوری مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت واحد اظهار کرد: از آنجا که کارت‌خوان‌ های قدیمی موجود، عمری بیش از یک دهه دارند، استفاده از برخی فناوری‌های جدید مانند nfc بر روی آن ها ممکن نبود، به همین دلیل از زمانی که پروژه abt شهرداری تهران کلید خورد، اتوبوسرانی استفاده از تجهیزات کارآمد و به روز را در دستور قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به سایر قابلیت‌های این تجهیزات گفت: اتصال این تجهیزات به سامانه کارت بلیت و حساب شهروندی از جمله مزایای شاخص این طرح بوده و بر این اساس شهروندان می‌توانند از مزایایی همچون؛ شارژ و اتصال حساب شهروندی خود در نرم‌افزار شهرزاد برای همین منظور استفاده کنند.

به گفته منصوری در این کلان پروژه که طی آن مقرر است بیش از ۲ هزار اتوبوس بخش خصوصی به این طرح بپیوندند، تعداد ۵۰۰ اتوبوس دیگر در حال تجهیز به این دستگاه‌ها هستند.

منصوری در پایان با بیان این مطلب که پیش از این، تجهیزات مذکور در تمامی خطوط اتوبوس‌های تندرو نصب شده اند گفت: پس از تجهیز ۴۸۰ ایستگاه اتوبوس و ۱۷۰ اتوبوس جدید، نصب ۵۰۰ کارت‌خوان‌ فعلی در دست اقدام، تعداد این تجهیزات به حدود ۱۰۰۰ مورد خواهد رسید.

انتهای پیام/

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 51103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =