هم‌اندیشی ستاد مدیریت بحران استان‌های معین و پیشتاز در منطقه ۱۶

جلسه هم‌اندیشی کارگروه تخصصی نهادهای تخصصی عضو مدیریت ستاد بحران منطقه ۱۶ با حضور استان‌های معین همدان و پیشتاز قم برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶ ؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت حضور به موقع و موثر نیروهای امدادی در زمان وقوع حادثه اظهار داشت :علیرغم آموزش ها و مانورهای صورت گرفته در سطح محلات برای گروه های دوام باید این را پذیرفت در زمان وقوع حوادث بزرگ ظرفیت‌های محله ای کافی نیست و نیاز به بکارگیری ظرفیت‌های ملی برای بازسازی و احیا مجدد است ، به همین منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان‌های معین، پیشتاز و مسئول از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: از این‌رو نقش و وظایف دقیق، نحوه فراخوان، شیوه اعزام و استقرار و اقدامات استان‌ها و ساز و کار نحوه هماهنگی آنها با منطقه ۱۶ شهرداری تهران در جریان وقوع از اهمیت بالایی برخوردار است .

 شهردار منطقه ۱۶ به ضرورت آمادگی در برابر بحران‌‎های احتمالی و تبیین نقش استان‌های معین در این زمینه پرداخت و افزود: ویژگی خاص جغرافیایی منطقه ۱۶ با وجود بافت فرسوده شهری و تراکم جمعیتی بالا در برخی از نواحی، این ضرورت را ایجاد می کندکه  تنوع عملیات برای امدادرسانی در بحران‌های احتمالی گسترده تر شود و در این زمینه شناخت دقیق موقعیت جغرافیایی، دسترسی ها، شبکه های حمل ونقل، موقعیت مکانی پد بالگردها و ایستگاه های آتش نشانی و اورژانس ها و داشتن چک لیست کامل از امکانات موجود ، امدادرسانی با نظم و سرعت بیشتری انجام می شود.

شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور شهردار منطقه ، علایی معاون امور مناطق سازمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ، مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان های همدان ، قم و معاونین و شهرداران نواحی ، گروه دوام و نمایندگان سازمان های آب، برق، گاز، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 51114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =