بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران تصویب شد

همزمان با دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۵ رأی موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در روزهای گذشته جلسه ای در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایراداتی در لایحه بودجه بر اساس نامه فرمانداری جهت اصلاح مطرح شد که باید اصلاحات صورت بگیرد. اصلاحات بودجه عمومی باید در بودجه سازمان ها و شرکت ها لحاظ شود.

وی افزود: بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه خالص و ۹۳ هزار میلیارد تومان ارقام دو بار منظور شده است. سرجمع این اعتبارات به ۱۸۸ هزار میلیارد تومان می رسد.

آخوندی با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه جلساتی با حضور تمامی سازمان ها و شرکت ها برگزار شد، خاطرنشان کرد: درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی، پرسنل، کمک ها و تمام موارد در جلسات مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به روالی که طی شده مشکلی برای بودجه سازمان ها و شرکت ها وجود ندارد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم درخصوص اظهارات مدیرعامل شرکت مترو مبنی بر تأمین نشدن بودجه برای خرید قطعات جهت اورهال، اظهار کرد: انتظار نداشتیم که مدیرعامل مترو بگوید که این شرکت بودجه نداشته است و بنده این را نمی پذیرم. حتما باید در شورا توضیح دهند که چرا نتوانستند قطعات خرید کنند. وقتی مترو وجود دارد قدر آن را نمی دانیم و وقتی یک ایستگاه با مشکل مواجه شود می بینیم که نیمی از شهر دچار اختلال می شود. شهرداری امسال همه لوایح را دیر ارائه داده و باید بابت این دیرکرد جریمه در نظر بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد که ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای پشتیبانی انتخابات پیش بینی شده، خاطرنشان کرد: شورا می تواند بودجه در نظر نگیرد و حالا که همکاری کرده نباید توقعات بیش از اندازه داشته باشند. اگر شهرداری نبود نمی توانستند انتخابات برگزار کنند.

گفتنی است، اضافه شدن ۵۰ میلیارد تومان به بودجه سال ۱۴۰۳ برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید و لایحه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ با ۱۵ رأی موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 51170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =