محیط زیست، یک زبان مشترک جهانی است

گردهمایی بانوان کنشگر فعال محیط زیست مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در بخش جانبی بیستمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» در بوستان گفتگو برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان وخانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در این گردهمایی با بیان اینکه موضوع تغییرات اقلیم یک روند جهانی بوده ومسئله جدی میلیاردها نفر ساکن زمین است که باید با هم آن را حل کنیم، اظهارکرد: محیط زیست در واقع بیان و زبان مشترک جهانی است،یعنی هر کسی فارغ از دین، زبان و یا ملیت که در این زمینه فعال باشد، در هر جای دنیا قابل فهم است.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به این موضوع که زنان، بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیم متحمل می‌شوند،به نقش زنان در این زمینه و اصلاح الگوی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست پرداخت و گفت: پژوهش‌های جهانی، سیاست‌گذاری‌ها و اقداماتی که تاثیر آن بررسی شده است، نشان می‌‎دهد که سهم زنان در اصلاح الگوی مصرف بیش از ۸۰ درصد است.

وی افزود: چنانچه زنان نقش خود را به درستی ایفا کنند، ۸۰ درصد مشکلات الگوی مصرف انرژی برطرف می‌شود.

اردبیلی همچنین با بیان اینکه بسیاری از صنایع کشور به شاخص‌ها و معیارهای الگوی مصرف انرژی ومحیط زیست توجه می‌کنند، تصریح کرد: تقریبا در همه حوزه‌ها به اصلاح الگوی مصرف انرژی توجه می‌شود، البته در این میان تعدادی از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان حامیان محیط زیست ، سایر کشورها را متهم به تخلفات زیست محیطی می‌کنند که البته خلاف واقعیت است.

مشاور شهردار تهران در امور زنان وخانواده با اشاره به رویکرد بانوان کنشگر فعال محیط زیست، خطاب به آنها تصریح کرد:مدل کاری که شما شروع کرده‌اید علاوه بر همه ارزش‌های سبزی که دارد، یک مدل کنشگری جذاب برای زنان و دختران شهر تهران است. دختران نوجوانی هستند که با خیلی از مسائل شهری درگیر نمی‌شوند اما دغدغه محیط زیستی، آنها را به میدان آورده است.

اردبیلی ادامه داد: اینکه این زنجیره گسترش پیدا کند و در محلات و جلساتی که زنان برای این دغدغه پیگیر هستند سعی شود با دیگر زنان شهر، هم آفرینی داشته باشند و ایده‌های متفاوتی را برای محیط زیست بیان کنند، سبب فعالیت بیشتر زنان شهر در حفظ الگوی مصرف انرژی و محیط زیست می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند آن هستیم چهره به چهره یکدیگر را ببینیم و از نزدیک همه فعالان محیط زیست را بشناسیم تا عمق نیازها و دغدغه آنها را در محیط زیست شناسایی کنیم و با توجه به این موارد با کمک خود افراد برای حل مسائل، ایده پردازی و هم‌آفرینی داشته باشیم.

وی یادآورشد: هم‌نشینی بانوان و گفتگو در خصوص دغدغه‌ها و مشکلات الگوی مصرف انرژی و محیط زیست، بسیاری از خلأها و دو قطبی‌ها را حل وفصل می‌کند و علاوه بر مشکلات محیط زیست بسیاری از معضلات جامعه نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 51227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =