آموزش نکات ایمنی چهارشنبه‌سوری به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز در منطقه ۱۶

پیشگیری از حوادث تلخی مانند حوادث چهارشنبه آخر سال نیازمند ارتقای فرهنگ ایمنی است و این فرهنگ بر سه اصل آگاهی، آموزش و الزام استوار است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶ ؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به نزدیک شدن به زمان چهارشنبه سوری اظهار داشت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در ایام پایانی سال به منظور ترویج فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث چهارشنبه آخرسال برنامه های آموزشی خود را در غالب موارد ایمنی به دانش آموزان در روز چهارشنبه سوری ارائه می دهد. در سنوات قبل آسیب‌های متعددی را در چهارشنبه آخر سال شاهد بودیم بنابراین تأکید عمده آموزش‌ها بر بحث پیشگیری از حوادث و افزایش ایمنی است.
شهردار منطقه ۱۶ افزود: خانواده‌ها می توانند نقش مهمی را در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفاء کنند و آموزش مقابله با حوادث پر خطر چهارشنبه سوری در مدارس این منطقه با حضور کارشناسان از روزهای قبل شروع شده است که به همت اداره آموزش شهروندی در ۲۰ مدرسه سطح منطقه بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال را آموخته اند. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه می شود دانش آموزان اطرافیان خود را با حوادث وخطرات چهارشنبه سوری آشنا نموده و نحوه پیشگیری از خطرات آن را آموزش دهند. هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.
انتهای پیام/
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
کد خبر: 51236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =