سازمان محیط‌زیست درخصوص آلودگی هوا به کمتر از ۱۰ درصد تکالیفش عمل کرده است

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: برای سال ۱۴۰۳، بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بودجه به حوزه‌های آب، بازچرخانی، تصفیه‌خانه‌ها، مخازن آب، انتقال پساب و فاضلاب تخصیص دادیم. 

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی پیرهادی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در «جشن کارکنان ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا» ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: کارکنان این دو شرکت در دو حوزه مهم سلامت و محیط زیست فعالیت دارند و اقدامات و تحلیل‌های آن‌ها در زمینه میزان آلایندگی و آلودگی هوا بسیار کاربردی است. 

وی افزود: خوشحالیم که ۶ دستگاه به مجموعه سنجش آلودگی هوا اضافه می‌شود و امیدواریم با دریافت تاییدیه‌های لازم هر چه سریع تر این ایستگاه‌ها در مدار قرار گیرند. علاوه بر آن، در بحث سنجش آلایندگی‌ها مطالعاتی صورت گرفته و قرار است با پیگیری‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، پایش سیاهه انتشار انجام گیرد که اقدام ارزشمندی است و امیدواریم زودتر از موعد مقرر این مهم محقق شود. 

پیرهادی یادآور شد: لازم به ذکر است که در قانون هوای پاک مشکلاتی وجود دارد که موجب تضعیف ضمانت اجرایی این قانون شده است. به اعتقاد بنده، متولی آن (سازمان محیط زیست) نمی‌تواند متولی اصلی باشد. در این خصوص، طبق اظهارات مسئولان دستگاه قضایی که جلسه‌ای در این خصوص با آن‌ها داشتیم، سازمان محیط زیست کمتر از ۱۰ درصد به تکالیف خود در این بخش عمل کرده که امیدواریم اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد. در راستای ارتقای سطح سلامت و محیط زیست، در این دوره شورا محیط زیستی‌ترین بودجه بلدیه را داشتیم و بر اساس آن برای سال ۱۴۰۳، بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بودجه به حوزه‌های آب، بازچرخانی، تصفیه خانه‌ها، مخازن آب، انتقال پساب و فاضلاب تخصیص دادیم و همچنین موضوع سیاهه انتشار را در بودجه لحاظ کردیم که این هم یک اتفاق مهم بود که در این دوره مدیریت شهری رقم خورد. 

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۶ میلیون خودرو فرسوده در کشور داریم که هم باعث افزایش میزان مصرف سوخت در کشور شده و هم مسائل ایمنی و محیط زیستی در پی دارد. در صورتی که زمینه برای اسقاط این خودروها در ازای ورود خودرو برقی به کشور فراهم شود، بسیار به نفع محیط زیست است و امیدواریم مسئولان مربوطه به این مسئله توجه کنند و در این راستا اقداماتی انجام دهند. ناگفته نماند که در این زمینه اقداماتی از سوی شهرداری تهران برای ورود موتورسیکلت‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی از چین صورت گرفته و با نهایی شدن قراردادهای مربوطه و ورود آن‌ها به پایتخت شاهد کاهش آلودگی‌ هوا خواهیم بود. 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: البته یکی از دلایل آلایندگی هوا، مازوت‌سوزی در اطراف شهر تهران است که در ماه‌های مهر و آبان امسال به اطلاع‌رسانی درباره آن پرداختیم و هر چند انتقادات و واکنش‌های بسیاری در پی داشت اما لازم است تاکید کنیم که اطلاع‌رسانی در این باره با هدف کاهش آلایندگی هوا بوده و بهتر است به جای انتقاد، در راستای حفظ سلامت مردم به بررسی و حل مسئله پرداخته شود. 

وی اظهار کرد: در پایان از زحمات تمامی کارکنان ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا در راستای کاهش آلایندگی‌ها و ارتقای سلامت و ایمنی شهروندان تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 51240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =