آیین رونمایی از تندیس حکیم نظامی برگزار شد

آیین رونمایی از تندیس حکیم نظامی گنجوی در روز بزرگداشت این شاعر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ آیین رونمایی از تندیس حکیم نظامی امروز- ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲- مقارن با روز بزرگداشت این شاعر با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در حاشیه این مراسم گفت: از مجموعه فعالیت های شهرداری تهران زنده نگه داشتن یاد بزرگان و اعتلای جایگاه فرهنگ است. به همین منظور سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام به ساخت تندیس بزرگان و نصب آن در میادین اصلی شهر برای احیای فرهنگ ایرانی می‌کند.

نظری ادامه داد: امروز با حضور همکاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد رونمایی از تندیس حکیم نظامی بودیم و ان‌شاءالله تعداد بیشتری از تندیس بزرگان را در سطح شهر اکران خواهیم کرد.

مجید قادری، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران هم در مورد تندیس حکیم نظامی گفت: یکی از وظایف سازمان زیباسازی شهرداری تهران هویت بخشی به منظر شهر است. درواقع یکی از مهمترین وظایف ما معرفی مفاخر ملی است.

وی با اشاره به اینکه حکیم نظامی جزو افتخارات و بزرگان شعر و ادب پارسی است، گفت: ارتفاع این اثر ۳.۵ متر و از جنس فایبرگلاس است.

به گزارش شهر نظامی گنجوی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شاعران فارسی‌زبان است. آثار این شاعر سده‌ی ششم، به‌خصوص کتاب «پنج گنج»، سهم بزرگی در شکل‌گیری فرهنگ عارفانه و عاشقانه‌ ایرانی دارد. به‌دلیل نقش مهم نظامی در داستان‌سرایی ادبیات فارسی، روز ۲۱ اسفند را در تقویم رسمی ایران به بزرگداشت او اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 51259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =