تمرکز بر تشکل‌های مردم‌نهاد در برنامه‌های سلامت‌محور

شهردار منطقه ۱۱ از برپایی نشست شورای سلامت این منطقه با تأکید بر نقش مشارکت مردمی خبر داد و گفت: تمرکز اصلی برنامه‌های سلامت‌محور منطقه ۱۱ بر تشکل‌های مردم‌نهاد است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر نقش مشارکت مردمی در همه برنامه‌های مدیریت شهری گفت: با توجه به رسالت مدیریت شهری در حوزه سلامت، برنامه‌های متنوعی با شعار «حال خوب» برای ارتباط‌گیری با مردم در مقوله سلامت برگزار شده است.

موسوی از برگزاری نشست شورای سلامت با همین محوریت در منطقه خبر داد و افزود: تلاش ما بر آن است که تمرکز بر فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد، فعالیت‌های سلامت‌محور شهری را از طریق توانمندسازی شهروندان، توسعه، جذب مشارکت از طریق کانون‌های اجتماع‌محور و ذی‌نفعان حوزه سلامت در محلات نیازمند و کم‌برخوردار توسعه دهیم.

نشست شورای سلامت شهرداری منطقه ١١، روز دوشنبه، ۲۱ اسفندماه، با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، رئیس اداره سلامت منطقه، شهرداران نواحی، مدیران اداره اجتماعی و فرهنگی نواحی چهارگانه و مسؤولان خانه سلامت محلات برگزار شد.

در این نشست، صاحب ضمن قدردانی از خدمات صورت‌گرفته شهرداری منطقه ١١ با رویکرد ارائه خدمات سلامت‌محور، به اولویت‌های امور در حوزه سلامت پرداخت و در مورد تلاش برای جذب مشارکت حداکثری شهروندان در امر سلامت مطالبی را بیان کرد.

وی بر گسترش کانون‌های سلامت‌محور در منطقه و آموزش با هدف ارتقای سلامت روحی و روانی شهروندان و با محوریت خانواده تأکید کرد و پس از آن به تعریف سلامت انسان متعادل پرداخت و افزود: موضوعات اجتماعی، مهم‌ترین کار مدیریت شهری است که شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری، نه‌تنها به موضوعات کالبدی، بلکه نسبت به روح شهر نیز توجه ویژه‌ای دارد و درصدد آن است که حال خوب را برای شهروندان به ارمغان آورد.

در ادامه عموزاده ضمن بررسی مصوبات شورای سلامت نواحی در این منطقه و  بیان مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و عمرانی، خدماتی محلات، گفت: یکی از اموری که در مدیریت شهری منطقه باید در دستور کار قرار گیرد، تعامل هرچه بیشتر با ذی‌نفعان حوزه سلامت منطقه اعم از سازمان بهزیستی، مرکز جامع خدمات بهداشت، آموزش و پرورش، NGOها و تشکل‌های مردم‌نهاد است که می‌تواند در امر مهم سلامت و بهداشت شهروندان هم‌افزایی چشمگیری ایجاد کند.

در پایان این نشست از فعالان حوزه سلامت، رؤسای درمانگاه‌ها، دبیران کانون‌های سلامت‌محور، محلات برتر در تشکیل پرونده جامع سلامت‌محور تجلیل شد.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 51401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =