ویژه‌برنامه‌ «رمضان مبارک، بهار مبارک» در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ویژه‌برنامه‌های این سازمان به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز با عنوان «رمضان مبارک، بهار مبارک» در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ حمیدرضا خونویی با اشاره به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: در بسته برنامه «رمضان مبارک، بهار مبارک» با توجه به این تقارن، تلاش شده است هر دو وجه بهار معنویت و بهار طبیعت در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، ویژه‌برنامه‌ اردوهای شبانه رمضانیه به صورت خانوادگی و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از یک ساعت قبل از اذان مغرب تا ساعت ۲۴ در فرهنگسراهای منتخب شهر تهران اجرا می‎‌شود.

خونویی تحکیم بنیان خانواده را از اهداف این برنامه دانست و افزود: اردوهای رمضانیه با فراهم آوردن بستری برای اجتماع فرهنگی و مذهبی خانواده‌ها و به‌خصوص روزه اولی‌ها و نوجوانان در فرهنگسراهای اشراق، رازی، خاوران، بهمن و ولاء برگزار می‌شود و خانواده‌ها در فضایی متفاوت از برنامه‌های فرهنگی ورزشی مجموعه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: طبق سنوات گذشته، در طول ماه مبارک رمضان کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و مطرح بین‌المللی در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه از ۲ ساعت قبل از اذان مغرب آغاز می‌شود و پس از جزءخوانی قرآن کریم، با افطاری ساده از روزه‌داران پذیرایی می‌شود. همچنین در حاشیه این برنامه، خدمات فرهنگی و ورزشی متنوعی برای شهروندان تدارک دیده شده است.

خونویی در پایان در خصوص برنامه‌های مراکز سازمان فرهنگی هنری نیز عنوان کرد: در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران نیز ویژه‌برنامه‌های متنوعی همچون جزءخوانی روزانه قرآن کریم، برگزاری ویژه‌برنامه‌های مذهبی و فرهنگی و نشست‌های کتابخوانی ویژه این ایام برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در ویژه‌برنامه‌ «رمضان مبارک، بهار مبارک» می‌توانند به فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی www.farhangsara.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 51461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =