آذین‌بندی و بازپیرایی بصری معابر منطقه ۱۸ پایتخت در آستانه بهار

در راستای افزایش چشم‌اندازها، مناظر بصری و تلطیف روحیه شهروندان، شهرداری منطقه ۱۸ با اجرای اقدامات زیرساختی، معابر و شاهراه‌های ارتباطی را برای استقبال از بهار طبیعت مهیا کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، همزمان با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، کارگروه مناظر و چشم اندازهای بصری در معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه تشکیل و رئوس اقدامات لازم و ضروری برای تحقق مطالبات شهروندان تببین و به عوامل اجرائی در بخشهای مختلف ابلاغ شد.

برپایه این گزارش، رنگ آمیزی ۲۵۰ هزار متر از جداول، ۱۰ هزارمتر از طول نرده های فلزی، چندین عرشه پلهای هوائی عابر پیاده، بهسازی ۳ هزار متر طول از جداره های بد منظر با مواد پوشاننده و اجرای نقاشی دیواری، استقرار ده ها مورد المانهای نوروزی و احجام متانسب با ایام استقبال از نوروز، اجرای ۲۵ هزار متر نورپردازی با ریسه های شلنگی، نصب ۲۰هزارمترریسه پرچمی و توپی در معابر و شاهراه های ارتباطی، بهسازی جداره های پل زیر گذر سروری، تأمین سیستم روشنائی پل شهیدان بایرامی، ساماندهی تابلوهای واحدهای تجاری پیاده راه شریعتی همراه با استقرار تونل نوری در ورودی بلوار معلم از جمله تدابیر اتخاذ شده در اداره زیباسازی منطقه به مناسبت استقبال از بهار است.

این گزارش حاکی است، کاشت چندین تخته فرش گل الوان در بوستانهای شاخص، حاشیه معابر و شریانهای ارتباطی، رنگ آمیزی چندین آبنمای بوستانها و میادین، ۲۵۰۰ قطعه از قطعات بدنسازی، سطل زباله و المانهای پارکی،  رفع نواقص ۲۵۰ چشمه از سرویس های بهداشتی به همراه خاموشی ۸۰۰ شعله از سیستم روشنائی بوستانها نیز از جمله اقدامات اداره فضای سبز منطقه در این ایام به شمار می رود.

گفتنی است؛ عملیات استقرار المانهای طاووس در میدان معلم، سروستان در میدان الغدیر، توپهای رنگی در بزرگراه آیت ا... سعیدی، نصب  ۵۰۰ قطعه چتر رنگی در بوستان قائم و آرگ گل در بلوار معلم نیز بزودی به اجرا گذاشته می شوند.

 انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 51506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =