مشارکت ۶۰۰ نفر در طرح فرآموز سیار منطقه ۱۲

معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه ۱۲ گفت:به همت اداره سلامت منطقه، طرح فرآموز در ۶ مدرسه منتخب و با حضور بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز دوره اول ابتدایی اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره سلامت منطقه ۱۲؛ امیر حسین ساداتی معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه بیان داشت: برنامه‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی به کودکان و نوجوانان با هدف ارتقای فرهنگ خودمراقبتی در قالب مراکز فرآموز سیار در مدارس منطقه به اجرا درآمد. 

 امیر حسین ساداتی افزود: فرآموز سیار به منظور دسترسی آسان دانش‌آموزان به برنامه‌های آموزشی و با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و آموزش غیرمستقیم مهارت‌های رفتاری به گروه سنی کودک و نوجوان، با تدوین برنامه‌های کارشناسی در مدارس دخترانه و پسرانه در قالب اجرای تئاتر، نمایش عروسکی، مسابقه، بازی‌های متنوع و قصه‌گویی آموزشهای خود را به اجرا درآورد.

 وی اظهار داشت: تیم اجرایی در منطقه ۱۲ با موضوع کنترل خشم و ارائه راهکارهایی برای کنترل از جمله تنفس‌های عمیق و ترک محل این مهارت مهم را به کودکان آموزش دادند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ افزود: دیگر آموزش‌های انجام شده می‌توان به محدود کردن زمان استفاده از فضای مجازی و مهارت دوست‌یابی و عدم اعتماد به افراد غریبه اشاره کرد. 

 امیر حسین ساداتی گفت: در این طرح  به محدود کردن کودکان برای استفاده از فضای مجازی و گوشی، تنها به یک ساعت در طول روز اشاره شد و نیز مطرح شد که این یک ساعت باید به ۳ زمان ۲۰ دقیقه ای تقسیم شود.

 وی گفت: در این آموزش‌ها به اعتماد در فضای مجازی اشاره شد، بدین صورت که کودکان نباید تنها به عکس‌های پروفایل افراد اعتماد کنند و ارتباط برقرار کنند و از ارائه هر گونه اطلاعات شخصی مانند آدرس و شماره تماس وخودداری کنند.

طرح فرآموز سیار روزهای دوشنبه ۲۱ اسفند و سه شنبه ۲۲ اسفند، در محله‌های کوثر ناحیه ۵ دبستان استادعظیم، محله قیام ناحیه ۵دبستان سپهرقایم، محله آبشار ناحیه ۵ دبستان امیری‌کیا، محله دروازه شمیران ناحیه ۶ دبستان قدوسی، دبستان ۲۱ بهمن و دبستان ندای اسلام برگزار شد.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 51515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =