هزینه واگن‌های چینی متناسب با واردات پرداخت می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نحوه پرداخت هزینه واگن‌های خریداری شده از چین برای متروی تهران توضیح داد.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه برای خرید ۷۹۱ دستگاه واگن از چین، دولت پیش پرداخت انجام داده است، گفت: اقساط بعدی متناسب با تعداد واگن‌های تحویلی پرداخت خواهد شد و به بودجه خاصی نیاز نداریم.

وی با اعلام اینکه منابعی در بودجه پیش‌بینی شده که اگر رام قطار چینی و یا دو رام داخلی رسید، مبالغ پرداخت شود، تصریح کرد: پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ خرید واگن‌ها در تعهد دولت است و باید این میزان را پرداخت کند و در این صورت منابع ما مازاد نیز خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص روند ساخت واگن‌ها در چین، یادآور شد: چند ماهی بیشتر نیست که قرارداد منعقد شده و باید اجازه دهیم که شرکت خارجی تأمین قطعات و تولید را ادامه دهد و به تدریج واگن‌ها وارد شوند.

تشکری هاشمی گفت: قرار نیست ۷۹۱ دستگاه واگن یکباره وارد شود و پنج سال طول خواهد کشید تا به تدریج واگن‌ها تحویل داده شود و شهرداری و دولت باید متناسب با تحویل، مبالغ را به طرف چینی پرداخت کنند.

انتهای پیام/

۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 51550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =