باید کمک کنیم چهار چرخ شهرداری کار کند/ اگر تذکری در صحن می‌دهیم به معنای نداشتن عملکرد مثبت شهرداری نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما باید نیروی محرکه را به شهرداری وارد کنیم تا چهار چرخش کار کند. اگر چرخی کار نکرد ایراد است و همه باید برای رفع آن ایراد کمک کنند و زمانی شهرداری مورد احترام مردم و معتبر است که این چهار چرخ به نفع شهروندان حرکت کند.

جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در کنار ایراداتی که در تذکرات مطرح می‌کنیم، شهرداری حتماً اقدامات مثبت نیز انجام داده و ما حتماً قدردان اقدامات خوب آن هستیم، اظهار کرد: نقش ما در شورای شهر سیاست‌گذاری و نظارت است و باید تلاش کنیم ایرادات رفع شود.

تشکری هاشمی تأکید کرد: برای مثال تکمیل ایستگاه‌های ناتمام در خط ۶ و ۷، تکمیل بخش میانی خط ۶ و توسعه جنوبی این خط از اقدامات مثبت بود. در طول سال‌های قبل تونل خط ۶ ساخته شده بود اما در این دوره ۹ کیلومتر به طور سریع به طول خطوط مترو افزوده شد.

وی ادامه داد: چون برای طرح‌های اجرایی، افتتاحیه برگزار می‌شود و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد، مردم می‌بینند و ما وظیفه می‌دانیم بخش‌هایی که دیده نمی‌شود به مسئولان تذکر دهیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توسعه بزرگراهی از جمله اصلاح تقاطع‌ها از دیگر اقدامات مثبت شهرداری به شمار می‌رود، تصریح کرد: مدیران در کشور خادم مردم هستند و هر کاری انجام می‌دهند وظیفه آنهاست و اگر کاری انجام نشود ظلم به مردم است. ما همه در برابر اعتماد مردم مسئولیم تا آنچه را امکان‌پذیر است انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید برای مردم با تمام وجود کار کنیم و در این صورت وظیفه خود را انجام داده‌ایم و اگر کار خوبی صورت گرفته باشد از ذهن مردم پاک نخواهد شد، گفت: ما تلاش می‌کنیم اشکالات دوره ششم مدیریت شهری برطرف شود و کارنامه خود را در حد و تراز جمهوری اسلامی ارائه دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنده از عملکرد شورا رضایت ندارم، یادآور شد: شورا هنوز آن نقشی را که به عنوان سیاست‌گزار و ناظر باید داشته باشد، نداشته است. این پذیرفته نیست که برخی موضوعات در شورا هرگز مورد سؤال قرار نمی‌گیرد.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: برخی اعضا سؤالی در مورد حوزه مسئولیت خود از مسئولان نپرسیده‌اند و این یک نقص است. فردا کسی نمی‌گوید چه کسی تذکر داد یا چه کسی نداد. آنچه مورد اهمیت است این است که عملکرد این دوره خوب بود یا نه. کسی با شهردار و رئیس و عضو شورا کاری ندارد و می‌گویند که این دوره خوب کار کرد یا بد.

وی افزود: ما باید نیروی محرکه را به شهرداری وارد کنیم تا چهار چرخش کار کند. اگر چرخی کار نکرد ایراد است و همه باید برای رفع آن ایراد کمک کنند و زمانی شهرداری مورد احترام مردم و معتبر است که این چهار چرخ به نفع شهروندان حرکت کند. وظیفه ما این است نواقص را بگوییم و اگر کار خوبی صورت بگیرد از مدیران تشکر کنیم.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر تذکرات بنده را در دو سال و نیم گذشته در نظر بگیریم به نظر می‌رسد عدالت رعایت شده است، اظهار کرد: همان اندازه که از کارهای خوب تقدیر شده از نواقص نیز انتقاد کردم. شورا ۲۱ رأی دارد و اگر تعداد آراء به ۱۱ مورد برسد، کاری که باید انجام خواهد شد اما بنده وظیفه دارم جلوی ایراد را بگیرم. ما در مواقعی که اشکال را می‌بینیم رأی منفی می‌دهیم و امیدواریم ایرادات به عنوان چراغ راه مدنظر باشد.

انتهای پیام/

۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 51556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =