نقطه قوت عملکرد شهرداری تهران مسئولیت‌پذیری در برابر مشکلات است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری مدیریت شهری در قبال مسائل از نقاط قوت آن است، گفت: می‌بینیم که شهرداری مشکلات را سانسور نمی‌کند و تمام موارد را می‌بیند و قصد ندارد بگوید شهر مشکل ندارد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در مدیریت شهری دچار انباشت مشکلات از سالهای گذشته هستیم، اظهار کرد: در حمل و نقل، محیط زیست، تفکیک زباله و پسماند، اقدامات فرهنگی، بافت فرسوده با مشکل روبه‌رو بودیم و بسیاری از این موارد به دلیل کم‌کارکردی، بی‌کارکردی و کج کارکردی‌ها و گفتمان بلاتکلیف ناشی از عملکرد دولتی بود که همه چیز را به توافق خارجی موکول کرده بود و کشور در این مسائل قفل بود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار حل این مسائل در یک یا دو سال انتظار نابه‌جایی است، یادآور شد: مسئولیت‌پذیری مدیریت شهری در قبال این مسائل از نقاط قوت آن است و می‌بینیم که شهرداری مشکلات را سانسور نمی‌کند و تمامی این موارد را می‌بیند و قصد ندارد بگوید شهر مشکل ندارد.

خضریان با بیان اینکه ارائه راهکار برای حل این مسائل در کمترین زمان ممکن همچون نوسازی بافت فرسوده و واردات تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌های برقی از جمله اقدامات مثبت شهرداری به شمار می‌رود، تصریح کرد: در مدت اخیر سکوی جدیدی تحت عنوان «نوماند» نیز توسط شهرداری تهران برای تفکیک پسماند ایجاد شده که امیدواریم این دست اقدامات توسعه یابد.

وی با اعلام اینکه ساخت و سازها در بافت فرسوده قفل شده بود که شهرداری در راستای نوسازی این بافت در حال ارائه برنامه و ایده است، گفت: باید به مدیریت شهری کمک کرد تا اولویت‌ها را مشخص و به صورت زمان‌بندی اجرایی کند. شورا و شهرداری باید اولویت های مدیریت شهری را با بازه زمانی انجام؛ مشخص کنند که تا چه زمانی چند درصد از مشکلات رفع خواهد شد تا مردم حس کنند مدیریت شهری پایتخت تعدادی کار مشخص انجام داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مورد آینده نیز برنامه‌ها باید با مردم هماهنگ باشد، گفت: اقدامی که شهرداری در نظر خواهی از مردم در قالب طرح من شهردارم انجام داده اقدام خوبی است و ارتباط با مردم می‌تواند صبر آنها را افزایش دهد تا زمانی که مشکلات برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین اتفاقی که در مدیریت شهری دوره ششم افتاده همکاری قابل توجه دولت و شهرداری است، یادآور شد: اعطای حکم نماینده ویژه رئیس‌جمهور به شهردار تهران در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، نشان‌دهنده حسن اعتماد رئیس جمهور به شهردار تهران است و مسئولیت‌ها را افزایش می‌دهد. از سویی به عنوان نهاد تنظیم‌گر بین دستگاه‌های مختلف، تکالیفی را نیز برای دستگاه‌ها ایجاد می‌کند تا بتوانند مشکلات شهر را حل کنند و گزارش آن را ارائه دهند.

وی افزود: مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر توسط شهرداری تهران بهترین تصمیم برای ساماندهی این وضعیت و همکاری بین دستگاه ها بود.

انتهای پیام/

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
کد خبر: 51615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =