برگزاری برنامه‌های نوروز و ماه رمضان در ۳ پهنه پایتخت/ پیش‌بینی حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در تهران

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان و عید نوروز علاوه بر بوستان لاله در ۳ پهنه دیگر شهر طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، مصطفی زیبایی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جشن رمضان برنامه محوری بهار ایران در پارک لاله است. این برنامه را ستاد جشنواره‌های شهرداری تهران با همکاری منطقه ۶ برگزار خواهند کرد. تعدادی از مجموعه‌های شهرداری در این برنامه جشنواره‌هایی اعم از آشپزباشی، هم‌سفره، شهر رمضان، پادکست شهر من، گل کوچیک، مادر و کودک، ابراهیم، جام رمضان، کافه‌بازی و بزرگ‌ترین سفره افطاری در بلوار کشاورز و... را طراحی کردند. گذر ورزشی نیز طراحی شده و گروه‌های فرهنگی و مجموعه‌های هنری نیز حضور خواهند داشت.

وی افزود: برنامه‌های مختلف تلویزیونی هم طراحی شده که از شبکه ۵، افق و نسیم و رادیو برنامه‌ها در حال پوشش است. 

مدیرکل فرهنگی همچنین تصریح کرد: برنامه‌ها از شب اول ماه رمضان آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه‌ خواهد داشت. برای شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، وفات حضرت خدیجه در روز دوم فروردین، دوازدهم فروردین، لیالی قدر و ایام عید فطر برنامه‌های متنوعی طراحی شده است.

زیبایی‌نژاد در ادامه مطرح کرد: در کنار بوستان لاله، ۳ پهنه دیگر نیز طراحی شده که یکی از آن‌ها فرهنگسرای خاوران است. برنامه ویژه مجموعه شهر شهدا از سوم فروردین شروع خواهد شد و شبکه نسیم این برنامه را پوشش خواهد داد. از سوم فروردین ماه برنامه‌ریزی برای رویدادهای ورزشی، بازی، نمایشگاه‌های مختلف در فرهنگسرای خاوران انجام‌ می‌شود.

وی همچنین گفت: مجموعه اراضی عباس‌آباد نیز مجموعه مفصلی را طراحی کرده‌اند. لذا یک‌برنامه محوری در بوستان لاله و ۳ پهنه دیگر و در کنار آن‌ها برنامه‌های مناطق را خواهیم داشت. 

وی افزود: شهروندان می‌توانند از سوم فروردین در پارک‌های مناطق از برنامه‌های منطقه‌محور با عنوان‌ دهکده‌های بهار ایران استفاده کنند.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: امسال ویژه برنامه‌ای را نیز برای جشن‌عید فطر داریم که بنا است جشنی به صورت ویژه در بوستان ملت در ۵ شب آخر ماه مبارک رمضان برگزار شود. در جنوب تهران نیز در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم به مدت سه شب برنامه برای عید سعید فطر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران افزود: نماهنگ دوم روزه اولی‌ها در روز گذشته منتشر شد و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. این پویش برای دانش‌آموزان، نوجوانان، و.. از شب گذشته شروع شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. در مناطق نیز قرار است جشن روزه اولی‌ها و جشن عبادت را داشته باشیم. برنامه‌های محوری نیز پس از پایان تعطیلات برگزار خواهد شد.

امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه ممکن است گردشگرانی که در شهر ری حاضر می‌شود، کم‌درآمد باشند، شهرداری با آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم را انجام داده و اسکان‌ در مدارس در نظر گرفته است. در برخی از پارک‌ها نیز امکان نصب چادر وجود داد.

وی افزود: تخفیف هتل‌ها در سنوات گذشته وجود نداشت و امسال برای اولین‌بار اعمال می‌شود. 

رئیس ستاد گردشگری در خصوص پیش‌بینی حضور گردشگران نوروزی در پایتخت گفت: در تهران تاکید بر این است که تعداد گردشگران حداقل یک میلیون‌ نفر باشد. آمار سال گذشته ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بوده است.

عباس حیدری، مدیرعامل برج میلاد نیز در این نشست گفت: نوروز ۱۴۰۲ رکورد ۱۲ سال اخیر حضور گردشگران در برج میلاد را داشتیم که بیش از ۳۵۰ هزار نفر در ایام‌ نوروز از برج میلاد بازدید کردند. پیش‌بینی ما این است که امسال هم‌ همین رکورد را داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی را برای حضور گردشگران در برج میلاد در نظر گرفتیم تا هویت شهر حفظ شود و بتوانیم همه باهم یک برنامه‌ واحد را برگزار کنیم.

حیدری ادامه داد: جشنواره نوروزی و جشنواره ماه مبارک رمضان از ۲۹ اسفند تا روز ۱۰ فروردین در برج میلاد برگزار می‌شود و از روز ۱۱ فروردین با توجه به اینکه وارد شب‌های قدر می‌شویم، این جشنواره‌ها برگزار نخواهند شد. جشنوارا دهکده ایرانی شامل آداب و رسوم، غذا و موسیقی اقوام و مردم ایران، گروه‌های همخوانی قرآن، غرفه‌های ویژه کودک‌ و نوجوان، شاهنامه‌خوانی، جنگ‌های شبانه‌، برنامه‌های اذان‌گاهی و... از جمله برنامه‌هایی هستند که در نظر گرفته شده‌ است. برنامه‌ها از ساعت ۱۱ صبح شروع می‌شود و تا نزدیک‌ سحر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ساعت فعالیت برج میلاد هم با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، چندساعت اضافه‌تر خواهد شد؛ به این صورت که از ساعت ۹ صبح فعالیت‌های بازدید برج شروع خواهد شد و تا ساعت ۲ الی ۳ شب ادامه دارد.

حیدری با اشاره به برگزاری کنسرت احسان یاسین در روز ۵ و ۶ فروردین، یادآور شد: چند ویژه برنامه به مناسبت‌ روزهای مختلف داریم؛ به مناسب ۲ فروردین که وفات حضرت خدیجه است، همانند سال‌های گذشته «شب شعر» را خواهیم داشت. برای روز یکم فروردین همزمان با روز جهانی سندرم داون پیش‌بینی کردیم که لباس فرم را به افراد دارای سندرم داون دهیم و میزبان آنان باشیم.

وی در پایان گفت: ویژه برنامه‌ای نیز به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) خواهیم داشت و در نهایت در روز ۱۲ فروردین که در دو سال گذشته برنامه مردمی گرامیداشت را با حضور چتربازان و دیگر گروه‌ها داشتیم، اگر وضعیت آب‌ و هوا مساعد باشد، این برنامه‌ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 51624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =