برگزاری نمایشگاه دست آفریده‌های کارگری از دورریختنی‌های صنعتی در منطقه ۲۱

نمایشگاه دست آفریده‌های کارگری از دورریختتی‌های صنعتی با هدف ارتقاء تفکیک پسماند و نهادینه کردن آن در بین شهروندان و کارگران صنایع برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ اداره روابط عمومی این منطقه با عنایت به لزوم ارتقا فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا و تشویق آحاد مردم به کاهش تولید پسماند و نهادینه کردن آن در بین کارگران صنایع و شهروندان اقدام به برگزاری نمایشگاه دست آفریده‌های کارگری از دورریختنی ها کرد.

"فرشید اسحاقی" مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ با بیان اینکه این روش علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مصرف مواد اولیه و یا غیر قابل استفاده، باعث پرورش استعدادهای فنی شده و افراد را به بکارگیری خلاقیت و ذوق هنری تشویق می کند، گفت: در این جشنواره سعی شده است موضوعات زیست محیطی در کنار پرورش استعدادهای فردی مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، در این جشنواره که از طریق فضای مجازی و نصب بنر در سطح منطقه اطلاع رسانی شد؛ علاوه بر کارگران صنایع، شهروندان و همکاران شهرداری منطقه ۲۱ نیز در این نمایشگاه شرکت کردند.

اسحاقی با اشاره به برگزاری این جشنواره همزمان با شب یلدا گفت: در این جشنواره از وسایل دور ریختنی، المان ها و نمادهای مختلفی استفاده شده که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است و اکنون نمایشگاه آثار رسیده به جشنواره برپا شده است.

وی افزود: ارتقاء فرهنگ شهروندی در استفاده از زباله های دورریختنی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است، زیرا باید این آگاهی به مردم داده شود که بسیاری از زباله های دورریختنی، قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ خواستار توجه ویژه همه اقشار جامعه به حفاظت از محیط زیست شد و ادامه داد: تولید بی رویه زباله برای محیط زیست خطرناک است و برای جلوگیری از این موضوع باید مصرف گرایی کاهش یابد. 

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 51665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =