آغاز مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در راستای حفاظت و ارتقای هویت و ارزش های تاریخی بازار بزرگ تهران و کیفیت کالبدی و افزایش نظم بصری و ترافیکی، عملیات کف سازی میدان سید اسماعیل به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت: با توجه به شرایط خاص محل پروژه بعد برگزاری جلسه با کسبه همه مراحل اجرایی به کسبه اعلام، و مقرر گردید بخشی از عملیات اجرایی با هماهنگی کسبه تا پایان سال انجام و بخش کلی کار در ایام تعطیلات نوروز انجام شود.

شهردار منطقه ۱۲ اظهار داشت: عملیات تخریب کف به همت معاونت فنی وعمران منطقه به متراژ ۴۰۰ متر مربع آغاز و عملیات غلاف گذاری تاسیسات، اجرای لوله سطحی و بتن ریزی نیز انجام شد.

وحیدرضا انارکی محمدی همچنین افزود : جداره این میدان نیز به دلیل بی توجهی، در طول سالیان مختلف، وضعیت بسیار آشفته و نابسامانی داشته، که از سال ۱۳۹۹ با همکاری کسبه و چهره‌های فعال و تأثیرگذار محلی و تسهیلگری دفتر توسعه محله بازار عملیات ساماندهی میدان سیداسماعیل با مشارکت عملیاتی و مالی کسبه و با حمایت و پیگیری سازمان نوسازی شهر تهران انجام شد.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه با بیان این که میدان سید اسماعیل در شرق بازار بزرگ تهران در جوار حرم مطهر امامزاده سید اسماعیل(ع) قرارگرفته است، یادآور شد: این میدان از دوره قاجار و در حافظه تاریخی شهر تهران جایگاه خاصی دارد که مرمت و ساماندهی آن می تواند به افزایش صنعت گردشگری نیز کمک کند.

وحیدرضا انارکی محمدی با بیان این که این اقدام یکی از پروژه‌های موفق و اجرا شده در بازار بزرگ تهران است که با مشارکت کسبه انجام می شود، تأکید کرد:مدت زمان اجرای این پروژه ۶ ماه است و تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ 

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 51724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =