رفع مشکل زیست محیطی آب‌های سطحی در بزرگراه شهید متوسلیان منطقه ۲۱ تهران

مشکلات زیست محیطی و قدیمی کیلومتر ۶ بزرگراه شهید متوسلیان در منطقه ۲۱ با احداث کانال مشترک صنایع واقع در این منطقه برطرف شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱ تهران، به منظور جمع آوری آبهای سطحی در منطقه ۲۱ که از شمال به جنوب در کیلومتر ۶ بزرگراه شهید متوسلیان قرار گرفته است، با احداث کانال مشترک آب های سطحی واقع در این بزرگراه را به منطقه پایین دستی خود یعنی منطقه ۱۸ منتقل می‌کرد.

بر اساس این گزارش، این کانال که در دهه های قبل ایجاد شده بود مشکلاتی را به وجود آورده بود. یکی از این مشکلات عبور یکی از خطوط لوله های انتقال پساب دو کارخانه که تولیدکننده مواد غذایی روغنی و شوینده هستند، قرار دارد که به علت مشکلات فنی و مستهلک شدن لوله های خط انتقال بخشی از پساب کارخانه به داخل کالورت منتقل می شد.

این پساب، از طریق کالورت بعد از عبور از زمین های شرکت راه آهن به ضلع شمال بیمارستان شهید فیاض بخش و سپس به خیابان گمرک وارد می شد که این موضوع مشکلات زیادی در حوزه سلامت و محیط زیست را برای شهروندان به ویژه پرسنل ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۶ و ساکنین محل به وجود آورده بود.

با پیگیری کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به این موضوع و پیگیری از طریق معاونت خدمات شهری و اداره کل محیط زیست، این مسئله از سوی شهرداری منطقه ۲۱ بر طرف شد.

انتهای پیام/

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 51726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =