جشنواره بهار قرآن، بهار ایران در بوستان بهاران اجرا خواهد شد

شهردار منطقه ۱۷ گفت:جشنواره بهار قرآن، بهار ایران ویژه برنامه ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت در بوستان بهاران اجرا خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در بهار طبیعت که همزمان با بهار قرآن شده است، گفت: ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، پیشاپیش فرارسیدن سال جدید را خدمت همه شهروندان تبریک عرض می کنم.

وی افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه همچون سال های گذشته ویژه برنامه هایی برای این ایام تدارک دیده است تا شهروندان بتوانند در روزهای بهاری که با روح رمضان قرین شده است، شب هایی شاد و معنوی را بگذرانند.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: یکی از ویژه برنامه های مهم، جشنواره بهارقرآن،بهار ایران است که از ۲ الی ۹ فروردین ماه سال جدید در بوستان بهاران برگزار می شود.

سیفی اظهار کرد: این جشنواره در ایام ذکر شده، هر شب و همزمان با نماز و مغرب و عشاء با برپایی سفره آسمانی و افطاری ساده در چایخانه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شروع می شود و تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت.

وی بااشاره به برنامه هایی که در این جشنواره اجرا خواهد شد،گفت: در این جشنواره برنامه های مختلفی برگزار می شود که از جمله برپایی استیج، نمایش عروسکی و تئاتر، شاهنامه خوانی و نقالی، اجرای گروه های سرود، تردستی، مسابقه های ویژه کودکان و نوجوان ها و نورافشانی است.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: علاوه بر آن، غرفه های تولیدات خانگی و محلی، سیاه چادر، غرفه های عفاف و حجاب، غرفه های کودکان و نوجوان ها، غرفه های هنری همچون خطاطی، غرفه عمو روحانی و قصه های قرآنی برپا می شود؛ همچنین غرفه بازی های بومی-محلی و سرگرمی های یارانه ای نیز برپا خواهد شد. عروسک های غول پیکر نیز جهت شادتر کردن این شب ها، در جشنواره حضور خواهند داشت.

سیفی بااشاره به یکی از دیگر برنامه های فرهنگی، گفت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مساجد محلات برگزار شده است؛ همچنین به مناسب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ویژه برنامه ای در بوستان بهاران و مساجد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 51751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =