برگزاری جشن روزه اولی‌های منطقه ۴ در بهار ۱۴۰۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ از اجرای برنامه‌های متنوع پویش ماه مهربانی ویژه رمضان ۱۴۴۵ در محلات منطقه ۴ خبر داد.

به گزارش شهر یه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ سید حمید رضا میرابوطالبی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ با اعلام خبر برگزاری پویش ماه مهربانی برای دختران روزه اولی در این منطقه گفت: پویش ماه مهربانی به همت اداره امور زنان و خانواده منطقه و با هدف افزایش محبت و همدلی در بین دختران نوجوان و خانواده هایشان ، ایجاد نگرش مثبت وسازنده نسبت به ماه مبارک رمضان به عنوان عاملی برای ایجاد شادی و نشاط معنوی در خانواده ها و تکریم و تشویق آنان به اطاعت از امر خدا در محلات منطقه ۴ اجرا می شود.

میر ابوطالبی در ادامه اجرای پویش ماه مهربانی را در ۴ بخش اعلام کرد و افزود: پویش ماه مهربانی دوگروه مخاطب خواهد داشت که شامل دختران روزه اولی و دختران نوجوان می شود و در ۳ بخش ویژه روزه اولی ها ، برنامه های ویژه دختران نوجوان ۱۰ الی ۱۵ سال و بخش مراسم افطاری دختران نوجوان اجرا می شود. 

وی درتشریح برنامه های روز اولی ها گفت: برنامه های ویژه روزه اولی ها شامل اولین سفره افطار ، دید و بازدید نوروزی در رمضان ، ریسه کشی ، انجام فعالیت های خلاقانه با مشارکت خانواده ، تهیه و توزیع نذری ساده ، کمک در خانه ، اعمال شبهای قدر و ..... که پس از اجرا ، تصاویر آن جهت شرکت در مسابقه به اداره امور زنان و خانواده منطقه ارسال می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ با اشاره به برنامه های دختران نوجوان در پویش ماه مهربانی عنوان کرد: در بخش دوم پویش طی فراخوانی از دختران نوجوان ۱۰ الی ۱۵ سال به عنوان جامعه هدف دعوت خواهد شد تا تجربه های دلنشین معنوی خود در موضوعات روایت ماه میهمانی ، ماه مهربان در محله ما و مسجد محله من را ثبت، روایت و منتشر کنند.

آخرین برنامه های که میر ابوطالبی به اجرای آن در پویش ماه مهربانی اشاره کرد افطاری ویژه دختران نوجوان همراه با مادرانشان در ماه مبارک رمضان است که شامل برگزاری جشن، برنامه های آموزشی – فراغتی، مناجات و نیایش پیش از افطار و مراسم افطاری خواهد بود.

وی در ادامه افزود: پس از جمع آوری و بررسی آثار ارسالی توسط کارشناسان اداره امور زنان و خانواده منطقه ، طی مراسمی از خالقین آثار برتر تجلیل و قدردانی می شود.

انتهای پیام/

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر: 51752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =