لایروبی و آب‌اندازی مجدد دریاچه‌های مصنوعی بوستان زندگی و پارک شهر

شهردار منطقه ۱۲ از لایروبی و آب اندازی مجدد دریاچه ۱۱ هزار هکتاری بوستان زندگی و ۵ هزار هکتاری پارک شهر به همت معاونت خدمات شهری ومحیط زیست خبر داد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی گفت: به منظور افزایش ایمنی دریاچه های مصنوعی، جلوگیری از آب ماندگی و آلودگی های زیست محیطی، حفظ زیست ماهی های مولد دریاچه و جلوگیری از رسوب گذاری و زیبا سازی بصری برای جذب گردشگر، عملیات لایروبی و پاکسازی کف دریاچه مصنوعی بوستان زندگی و پارک شهر اجرایی شد.

شهردار منطقه۱۲ اظهار داشت: هر ساله با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حضور گردشگران و اهمیت رسیدگی ویژه به دریاچه برای آماده شدن میهمانان نوروزی، نیروهای خدوم فضای سبز اقدام به تخلیه آب دریاچه ، لایروبی، نظافت و رنگ آمیزی نرده‌های اطراف دریاچه و در نهایت آبگیری مجدد دریاچه می‌کنند.

انارکی محمدی افزود: با توجه به وسعت دریاچه های مصنوعی ۱.۱ هکتاری و پنج هزار متر مربعی بوستان زندگی و پارک شهر و حجم زیاد آب موجود در آن جهت تخلیه آب از تانکرهای آبیاری فعال در بخش فضای سبز استفاده شده و تانکرهای آبیاری بعد از آبگیری از دریاچه به جهت مدیریت در مصرف بهینه آب اقدام به تخلیه آب در مخازن موجود در سطح منطقه به منظور ذخیره سازی آب و استفاده جهت آبیاری چمن در بوستان‌ها و نیز اقدام به تخلیه آب در فضای سبز موجود در بوستان ها ،میادین ومعابر منطقه کردند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای فضای سبز، لجن و رسوب آب نماهای میدان امام خمینی (ره)، بوستان زندگی و پارک شهر را لایروبی کرده تا پس از رنگ آمیزی، آبگیری شده و مجدداً به زیبایی قبلی خود بازگشته و فضای شهری زیبایی را برای شهروندان به وجود آورد.

انتهای پیام/

۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 51766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =