آمادگی شهرداری منطقه ۱۲ برای مشارکت با احیاگران بافت تاریخی و اصیل

شهردار منطقه۱۲ در جمع احیاگران و علاقه‌مندان به حوزه بازآفرینی بافت تاریخی و اصیل منطقه از آمادگی مدیریت شهری برای تشریک و هم‌افزایی در این حوزه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی گفت: موضوعات میراثی و تاریخی یکی از نقاط قوت و اصیل کشور کهن و اصیل ایران است که غفلت از این موضوع موجب تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف شده است.

وی در ادامه منطقه ۱۲ را خاستگاه عمده آثار میراثی و تاریخی اعلام کرد و افزود: در جغرافیای هزار و ۶۰۰ هکتاری این منطقه هم محلات دارای نقاط قوت بالا مانند محله ایران و هم محلات دارای آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که این نزدیکی نقاط ضعف و قوت در کمتر حوزه جغرافیایی در کشور دیده می‌شود. 

انارکی محمدی اظهار کرد: اگر نگاه ویژه و متناسب به بحث آسیب‌ها و آثار تاریخی در سنوات گذشته انجام می‌شد، امروز شاهد چالش‌های مختلف مانند آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت افراد اصیل و این شکاف فرهنگی بین محلات منطقه ۱۲ نبودیم.

شهردار منطقه ۱۲ ضمن تقدیر از افرادی که در احیای بافت تاریخی و جلوگیری از تبدیل آن به نقاط بی دفاع شهری اقدامات موثری انجام دادند، گفت: احیای آثار میراثی و تاریخی مانند گنج پنهان در حال از بین رفتن است که اگه نگاه جدی به آن نشود در آینده شاهد از دست رفتن فرصت ها خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه «من شهردارم» یکی از غفلت های مدیریت شهری را فاصله مسئولان با مطالبات مردم دانست و بر آمادگی و همراهی مدیریت شهری با کسانی که حس تعلق به آثار تاریخی و اصیل محلات منطقه ۱۲ را دارند، تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری با تمام توان کمک می کند تا احیای خانه های تاریخی با سرعت بیشتر استمرار یابد.

انارکی همچنین از همراهی معاون دادستان ناحیه۱۲ دستگاه قضایی و مدیرکل میراث فرهنگی در احیای بافت فرسوده تقدیر کرد و افزود: باید همزمان با حفظ آثار تاریخی قوانین قضایی و میراثی بستری را فراهم کند تا با افزایش ارزش افزوده بتوانیم به بازگشت افراد اصیل از محلات آسیب پذیر، کمک موثری کنیم.

/ انتهای پیام 

۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 51771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =