فعالیت ۲ هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص میزان اتوبوس مورد نیاز در پایتخت گفت: تعداد ۷ هزار اتوبوس برای تردد شهروندان در تهران نیاز است؛ در حالیکه اکنون تنها ۲ هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس در خطوط مشغول خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، با روی کارآمدن مدیریت ششم شهری موضوع حمل و نقل و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همزمان با فرسوده شدن این ناوگان پر رنگ شد. رها کردن نوسازی سیستم حمل و نقل از دوره گذشته میراثی بود که دوره جدید با آن دست و پنجه نرم می‌کرد. 

پایتخت به ۷هزار اتوبوس نیاز دارد

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص میزان اتوبوس مورد نیاز در پایتخت اعلام کرد: تعداد ۷ هزار اتوبوس برای تردد شهروندان در تهران نیاز است. در حالیکه اکنون تنها ۲ هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس در خطوط مشغول خدمت‌رسانی هستند.

اتوبوس‌های جدید مهمان پایتخت خواهند شد

اما ماجرا تنها به اعلام نیاز از سوی مسئولان شهری ختم نشده و شهرداری تهران اقدام به تولید و واردات اتوبوس در جهت سهولت تردد شهروندان کرده است.

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در این خصوص با اشاره به اینکه قرار است تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود، عنوان کرد: قرارداد تامین ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت‌های داخلی و ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه دیگر با شرکت‌های چینی منعقد شده است. 

تولیدکنندگان داخلی پای کار تولید هستند

گفتنی است که بر اساس آمار وزارت صمت در سال گذشته تولید اتوبوس افت ۳۶ درصدی داشته که شرکت‌های خودروساز علت آن را نبود سفارش اعلام می‌کنند.

پایتخت به سوی برقی شدن می‌رود

در این شرایط وزارت صمت با در نظر گرفتن مزایای برقی شدن پایتخت اصرار دارد که حمل و نقل عمومی باید برقی شود.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی بیان می‌کند: خودروهای برقی به شدت اقتصادی و زیست محیطی هستند. 

آن‌طور که پیداست دولت نیز در مسئله برقی‌سازی حمل و نقل عمومی جدی است. چراکه ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز در این مورد اظهار می‌کند: امسال در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد تحول خواهیم بود.

شواهد و صحبت‌های مسئولان شهری و دولتی نشان‌ می‌دهد که در سال جدید ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر نو نوار شدن به سوی برقی شدن نیز پیش می‌رود تا درکنار فراهم شدن شرایط سهولت تردد مسافران در شهر در راستای کاهش آلودگی هوا نیز گام بردارد.

انتهای پیام/

۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 51822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =