استقبال گردشگران و شهروندان تهرانی از کاروان باغ عروسک‌ها/ برنامه‌ریزی‌های خاصی برای لیالی‌قدر انجام شده است

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران جزئیات ویژه‌برنامه‌های نوروز برای کودکان و نوجوانان همزمان با ماه‌ مبارک رمضان را تشریح کرد.

مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در خصوص کارناوال عیدانه باغ عروسک‌ها برای کودکان و نوجوانان اعلام کرد: با توجه به تجربه موفق همکاری با حوزه هنری در بخش کودک و نوجوان در سال گذشته، در راستای پیش‌بینی ویژه‌برنامه عید با محوریت آموزش‌ها، تصمیم برآن شد تا امسال نیز برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: پس از بررسی و جمع‌بندی با همکاران فعال در حوزه هنری کودک و نوجوان برنامه باغ عروسک‌ها به تصویب و مرحله اجرا رسید. این برنامه از شخصیت‌های عروسکی انیمیشن‌های داخلی الهام گرفته و طراحی شده تا موضوعات مختلف آموزشی را به کودکان آموزش بدهد.


امیری با اشاره به موضوعات آموزشی این کارناوال ادامه داد: موضوعات اخلاق و اداب شهروندی در اولویت آموزش‌های این کارناوال قرار گرفته و مسائلی از قبیل احترام به والدین، رعایت حقوق همسایه و شهروندی و … مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه رونمایی از برنامه باغ عروسک‌ها در روز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ همزمان با مراسم افتتاحیه‌ ویژه برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران انجام شد، تصریح کرد: از روز ۲۹ اسفند تا روز ششم فروردین ماه، در ۱۲ منطقه کم‌برخودار شهر تهران و در ۲ سانس که شامل یک سانس قبل افطار از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ و یک سانس هم بعد از افطار از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ است، شاهد اجرای برنامه‌ برای کودکان و نوجوانان خواهیم بود.

به گفته وی کاروان عروسکی مذکور در بوستان‌های بزرگ و برخی میدانگاه‌های اصلی مانند میدانگاه تجریش و میدانگاه شهرری به اجرای برنامه می‌پردازند.

امیری با اشاره به استقبال خوب شهروندان از طرح مشابه اجرا شده در سال گذشته عنوان کرد: این برنامه برای مسافرانی که از سایر نقاط کشور به پایتخت می‌آیند جذاب بوده است؛ علاوه بر این تلاش می‌کنیم تا رضایت شهروندان را در این خصوص جلب کنیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در خصوص جزئیات دیگر برنامه‌های اجرایی در نوروز و ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه دیگری تحت عنوان شهر رمضان در بوستان لاله در حال برگزاری بوده که در جریان آن غرفه‌های مختلفی با محوریت آموزش‌های کودکان و نوجوانان برپا شده است. در این غرفه‌ها خدمات آموزشی و محصولات فرهنگی مانند کتاب با تخفیف ویژه نیز عرضه می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: ویژه‌نامه‌ای مخصوص کودکان طراحی و توزیع شده که در آن بازی، سرگرمی، مسابقه، جدول و نقاشی با رویکرد تلاقی نوروز و ماه مبارک رمضان قرار دارد.

امیری با بیان اینکه در چهار ورودی شهر تهران شامل منطقه ۱۵ میدان آقانور، منطقه ۱۹ عوارضی قم به تهران، منطقه ۲۱ پارک حضرت خدیجه(س) و در منطقه ۲۲ غرفه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) غرفه‌های آموزشی و گردشگری در محل‌های مذکور اسقرار یافته است.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: به منظور سهولت شهروندان به ویژه مادران، غرفه‌های مادر و کودک برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا مادران در محیطی امن به فرزندان خود رسیدگی کنند. همچنین غرفه‌هایی با محوریت استراحت و نماز برای مسافران نوروزی تعبیه شده تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های خاصی برای لیالی‌قدر صورت گرفته است، اذعان کرد: تلاش می‌کنیم تا همزمان با برگزاری مراسم شب‌های قدر غرفه‌هایی را با محوریت فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان در مجاورت مساجد و هیئت‌ها بر پا کنیم.  خانواده‌هایی که برای استفاده از این شب‌ها به مساجد و هیأت مذهبی می‌آیند می‌توانند کودکان خود را به این غرفه‌ها سپرده و آموزش‌های معنوی این غرفه‌ها بهره‌مند شوند.

امیری در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های مختلفی اعم از پوستر، اینفوگرافی و موشن گرافی در فضای مجازی با محوریت آموزش مفاهیم متنوع مانند تلفیق نوروز و رمضان، رعایت آداب شهروندی و …. به کودکان و نوجوانان انجام شده است.

انتهای پیام/

۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 51828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =