عکس یادگاری گردگشگران با هفت‌سین نوروزی میدان تاریخی حسن‌آباد

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به اقدامات حوزه زیباسازی منطقه به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ از نصب المان‌های هفت‌سین در میدان تاریخی حسن‌آباد تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ضمن تبریک بهار قرآن و بهار طبیعت با اشاره به حضور پررنگ گردشگران و علاقه‌مندان به تهران‌گردی در میدان تاریخی حسن‌آباد گفت: با فرارسیدن نوروز، المان‌های هفت‌سین در این میدان که جزو بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری است، نصب شده که این اقدام در ایام نوروز با استقبال گردشگران و ثبت عکس یادگاری و خانوادگی در آن روبه‌رو شده است.

موسوی با یادآوری این مطلب که منطقه ۱۱ تهران در حصار ناصری واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری برای علاقه‌مندان به تاریخ معاصر شهر تهران برخوردار است، ادامه داد: میدان حسن‌آباد در فروردین ۱۳۷۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و نقاط پربازدید منطقه برای گردشگران نوروزی به شمار می‌رود.

وی همچنین از نصب المان‌های نوروزی دیگر در سطح منطقه سخن گفت و ادامه داد: نصب تونل نوری در میدان منیریه و میدان راه‌آهن تهران، نصب تمثال شخصیت‌های نوروزی همچون ننه‌سرما و عمو نوروز، تخم‌مرغ‌های رنگی، المان‌های قرآنی و مذهبی همچون هلال ماه مبارک رمضان، ماهی قرمز و... در میادین اصلی منطقه همچون میدان حر، میدان راه‌آهن، میدان منیریه و... با هدف ایجاد نشاط بصری و با توجه به حال و هوای عید در سطح منطقه کار شده که بتوانیم شور و هیجان بیشتری برای شهروندان و مهمانان نوروزی در این منطقه ایجاد کنیم.

به گفته شهردار منطقه ۱۱، از دیگر اقدامات زیباسازی که به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳ در منطقه انجام شده، رنگ‌آمیزی جداول، اکران بنرهای فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان، رنگ‌آمیزی المان‌های شهری و کافو، نصب ریسه نوری و اکران پرچم‌های مذهبی و ملی بوده است.

انتهای پیام/

۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 51919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =