کسب رتبه نخست مناسب‌سازی معابر توسط منطقه ۱۰ در سال ۱۴۰۲

شهردار منطقه ۱۰ گفت: سال گذشته رتبه نخست مناسب‌سازی معابر و اماکن پایتخت (ویژه توانیابان و معلولان) در بین مناطق ۲۲ گانه به منطقه ۱۰ رسید.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ الصنایع» با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر و افزایش دسترسی افراد کم‌توان به خدمات شهری و سهولت در تردد از اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: طبق قانون ابلاغی جامع معلولان، کمیته مناسب سازی منطقه در سال ۱۴۰۲ اجرای عملیات مناسب سازی ویژه توانیابان را در معابر، بوستان‌ها و ساختمان‌های اداری منطقه ۱۰ در دستورکار قرار داد.

وی افزود: سال گذشته با اختصاص اعتبار ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان، بیش از ۱۳ هزار مترمربع از معابر شهری منطقه پیاده رو سازی و مناسب سازی شده است.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: مناسب سازی‌هایی که در بوستان‌های منطقه‌ای و محله‌ای انجام شده؛ شامل خط کشی پارکینگ معلولان، همسطح سازی گذرو نصب علائم ویژه معلولان، اجرای نوار بساوایی و نوار اعلان خطر به طول ۴ کیلومتر برای بهره مندی روشندلان ، نصب ست ورزشی معلولان، رنگ آمیزی سطل‌های زباله و نیمکت ها،  احداث ۲ چشمه سرویس بهداشتی معلول در بوستان شهیدان عسگری، همسطح سازی تمام معابر با گذر اصلی، رفع اختلاف سطح ها و مناسب سازی رمپ معلولان سه مدرسه استثنایی در سطح منطقه با هدف تسهیل دسترسی معلولان و توانیابان بوده است.

 اخ الصنایع با بیان اینکه سی متری جی یکی از پروژه‌های مهم پیاده‌رو سازی و مناسب سازی در این منطقه در سال ۱۴۰۲ بوده است، گفت: با پیشرفت چشمگیر طرح مناسب سازی معابر برای افراد کم توان در سال ۱۴۰۲، منطقه ۱۰ با کسب رتبه نخست در بین مناطق ۲۲ گانه به عنوان منطقه پیشرو در شهر دوستدار افراد توانیاب شناخته شد.

شهردار منطقه ۱۰ با تأکید بر اینکه باید احساس و درک صحیحی از مشکلات حضور معلولان در جامعه شکل گیرد و نواقص موجود در خدمات رسانی به آنها، بیش از پیش، کاهش یابد، گفت:  امیدواریم امسال با نگاه ویژه شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری و اختصاص اعتبارات ویژه، همه پیاده روهای معابر اصلی شهر را مناسب سازی و بهسازی کنیم.

انتهای پیام/

۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 51979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =