استقبال ۶ هزار نفری گردشگران از جشن های نوروزی منطقه۹

همزمان با آغاز سال نو و در شب‌های ماه مبارک رمضان، بوستان المهدی(عج) در منطقه ۹ با ویژه ‌برنامه "بهار قرآن بهار ایران" میزبان گردشگران بود که با استقبال ۶ هزار نفری شهروندان همراه بود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به پایان جشن‌های ۸روزه نوروزی در بوستان المهدی گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی اداره کل فرهنگی و شیوه‌نامه ابلاغی ستاد گردشگری با شعار تهران دوست داشتنی و بهار ایران، بهار قرآن، مجموعه جشن‌های منطقه ۹ از دوم لغایت نهم فروردین ماه برگزار شد که با استقبال پرشور شهروندان و گردشکران از این ویژه برنامه‌ها همراه بود.
وی افزود: ویژه ‌برنامه "بهار قرآن بهار ایران" در ۴محور استیج فرهنگی، غرفه ها و ایستگاه پذیرایی افطاری، غرفه های فرهنگی و غرفه های بازی و سرگرمی برای تمام سنین اجرا شد که با استقبال گردشگران همراه بود.
مرتضوی با اشاره به استیج فرهنگی عنوان کرد: اجرای تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، اجرای گروه‌های کودک، اجرای گروه های ساز و دهل و انوع ساز های کوبه ای و بادی، شاهنامه خوانی، گروه اقوام، گروه‌های ورزشی، استند آپ کمدی، گروه‌های سرود، گروه‌های ورزش‌های باستانی و دعوت از چهره های مشهور از جمله برنامه های استیج فرهنگی  منطقه ۹ بود.
شهردار منطقه ۹ با اشاره به غرفه‌ها و ایستگاه پذیرایی افطاری توضیح داد: برپایی چایخانه محبان الرضا و توزیع بسته افطاری ساده از جمله برنامه‌های دیگری بود که در طول شب‌های ماه مبارک رمضان از شهروندان پذیرایی شد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های غرفه‌های فرهنگی در منطقه ۹ بیان کرد: کاردستی با بادکنک، گریم کودک، بازی فکری، قرآن بخوان و جایزه ببر، نقاشی کودک، هلال احمر و آموزش کمک‌های اولیه، غرفه غربالگری قند و فشار خون جهت ایجاد فضایی شاد و خدمت به گردشگران نیز اجرا شد.
 این مدیر ارشد شهری در منطقه ۹ یادآور شد: غرفه‌های بازی و سرگرمی برای تمام سنین شامل؛ پلی استیشن، دارت، شوت دارت، فوتبال دستی، ایرهاکی، استخر توپ، قصر بادی، بازی های بومی و محلی بعد از افطار تا پاسی از شب برگزار شد.

لازم به ذکر است پردیس غرفه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی با برپایی استیج و اجرای برنامه‌های شاد متنوع و همچنین راهنمای گردشگری، هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان شهروندان پایتخت و مسافران نوروزی بود.
بهره مندی ۴هزار گردشگر ایرانی و خارجی از کانکس‌های اطلاع رسانی میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ از خدمت رسانی کانکس‌های گردشگری منطقه به ۴هزار نفر از گردشگران در میدان آزادی و سکوی مقابل ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد از آغازین روزهای سال جدید خبر داد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۴هزار گردشگر ایرانی و خارجی از خدمات کانکس‌های گردشگری منطقه۹ استفاده کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی  بیش از ۶هزار نفر از خدمات گردشگری در میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد بهره‌مند شوند.
لازم به ذکر است کانکس‌های گردشگری مذکور همه روزه از ساعت ۹ تا قبل از اذان مغرب و عشا در حال خدمت رسانی به گردشگران و شهروندان می باشند.

انتهای پیام/

۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 52087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =