راز و نیاز کودکان منطقه۲ در ایستگاه قنوت غنچه‌ها

کودکان منطقه۲ همزمان با لیالی پرفیض قدر در مساجد گردهم آمده و مراسم قنوت غنچه‌ها را برگزار می‌کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، اکرم رجای، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: در فرهنگ ما بر تشویق و ترغیب کودکان به حضور در مساجد به منظور کسب آموزش، فضایل و معنویت تأکید شده است و ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر از جمله ایام پر فضیلت سال است که بسیاری از خانواده‌ها تلاش دارند این شب‌ها را به همراه فرزندانشان در مساجد و اماکن مذهبی بگذراند و از برکات و ثمرات معنوی آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: در همین راستا ایستگاه های مذهبی و آموزشی با عنوان قنوت غنچه ها با هدف انتقال مفاهیم آموزنده به کودکان و نوجوانان در شبهای قدر در مساجد منتخب برپا می شود.
به گفته رجای، این مراسم با هدف آشنایی کودکان با مفاهیم قرآنی و زندگی اهل بیت به‌خصوص حضرت علی(ع) و ایجاد فضای مناسب برای کودکان و حضور کامل و معنوی والدین در مراسم پرفیض شب‌های احیا در حال برگزاری است.

وی افزود: حضور روحانیون، قرائت قرآن، نقاشی، مسابقه و آموزش اخلاق شهروندی، قصه‌گویی و برپایی مراسم احیای ویژه کودکان از برنامه‌های قنوت غنچه‌ها است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ گفت: ویژه برنامه قنوت غنچه ها در مساجد امام رضا (ع)، سید الشهدا (ع)، صاحب الزمان (عج)، انصار المهدی (عج)، جعفری،الجواد (ع)، المهدی (عج)، امیرالمومنین (ع)، امام حسین (ع)، امام جعفر صادق (ع)،النبی(ص) و بقیع برگزار می شود.

انتهای پیام/

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 52147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =