تأمین سه گشت حامی شهر با محوریت نواحی ۴گانه

شهردار منطقه ۱۱ از آغاز طرح دو فوریتی ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی در این منطقه با محوریت شهرداران نواحی ۴گانه و به همراه تأمین سه گشت حامی شهر در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز، چهارشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه، نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۱ با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، معاونان و شهرداران نواحی ۴گانه در دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این جلسه که پیرو جلسه دیروز شهرداری تهران در فرهنگسرای بهمن مبنی بر طراحی و ابلاغ طرح دو فوریتی ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی به مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار شده بود، به بررسی مفاد این طرح و برنامه‌ریزی برای اجرای آن در منطقه ۱۱ به بهترین نحو ممکن اختصاص داشت.

بر همین اساس در این جلسه، موسوی ضمن اعلام این مطلب که این طرح از روز شنبه، ۱۸ فروردین‌ماه به مدت ۲ هفته در منطقه ۱۱ به اجرا درمی‌آید، گفت: جامعه هدف این طرح، طبق ابلاغ شهرداری تهران، پنج گروه اولویت‌دار آسیب‌دیدگان اجتماعی شامل متکدیان، معتادان متجاهر، بی‌سرپناهان، کودکان کار و زباله‌گردها به شمار می‌روند و طی این طرح، مقرر شده در مدت دو هفته اجرای طرح، این گروه‌ها به‌فوریت ساماندهی و گزارش نتایج این اقدام به مردم و شهرداری تهران ارائه شود.

وی با بیان اینکه طرح یادشده، با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت شهروندان در منطقه ۱۱ به اجرا درمی‌آید، ادامه داد: از روز شنبه و هم‌زمان با آغاز اجرای این طرح، شهرداری منطقه ۱۱ با تأمین سه گشت حامی شهر که هرکدام شامل یک خودروی ون با راننده و مددکار اجتماعی خواهند بود، طی دو نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۵ و عصر از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به گشت‌زنی در سطح منطقه خواهد پرداخت.

شهردار منطقه ۱۱ و رئیس قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۱ با تأکید بر اینکه طبق گفته شهردار تهران، ستون فقرات این طرح، شهرداران نواحی خواهند بود، تبیین کرد: این گشت‌های حامی شهر در کنار نیروهای شهربان و معبربان نواحی ۴گانه و یگان‌حفاظت منطقه به ساماندهی ۵ گروه آسیب‌دیدگان اجتماعی گفته‌شده مبادرت می‌ورزند که البته در مورد زباله‌گردها، مسؤولیت اصلی به عهده نیروهای معبربان و شهربان خواهد بود.

از دیگر مصوبات نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی منطقه برای اجرای این طرح، شناسایی و برخورد با مراکز خرید و فروش غیرمجاز بازیافت توسط نواحی، شناسایی و معرفی خانه‌های پلاک قرمز به دستگاه‌های نظارتی و... بود.

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 52251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =