۸۰ درصد آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۰ ساماندهی شدند

شهردار منطقه ۱۰ گفت: از آغاز اجرای طرح «ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در چهار محور (ساماندهی کودکان کار، متکدیان، کارتن خوابها و معتادان متجاهر) پیشرفت ۸۰ درصدی حاصل شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به اجرای طرح ضربتی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به آنکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از مطالبات جدی شهروندان است، این طرح به مدت دو هفته در ۵ محور ساماندهی کودکان کار، متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله گردها و معتادان متجاهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی افزود: این طرح به منظور ارتقاء سطح امنیت و آرامش شهروندان، کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی و نیز بهسازی مناظر شهری، در سطح منطقه ۱۰ اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه در این طرح معاونت خدمات شهری، معاونت اجتماعی و فرهنگی، معاونت امور مناطق و سازمان مشارکت‌های اجتماعی مشارکت دارند، تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح گشت‌های شناسایی در سطح منطقه فعال است و در هر سه ناحیه، سه دستگاه ون برای جمع‌آوری موارد موردنظر مستقر شده است.

اخ‌الصنایع با اشاره به شناسایی نقاط آسیب در سطح منطقه بیان کرد: در سطح منطقه تجمعات گروهی مشاهده نشده است اما به صورت پراکنده در معابر سطح منطقه زباله‌گردها و در چهاراه‌ها و تقاطع‌ها کودکان کار و همچنین در تعدادی از بوستانهای نواحی سه‌گانه معتادان و کارتن‌خوابها حضور دارند که برای جمع‌آوری آنها اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی گفت: افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب پس از شناسایی، جهت ساماندهی و دریافت خدمات رفاهی و اسکان به مراکز حمایتی ارجاع داده می‌شوند.

شهردار منطقه ۱۰ افزود: از آغاز اجرای طرح تاکنون در چهار محور (ساماندهی کودکان کار، متکدیان، کارتن خوابها و معتادان متجاهر) پیشرفت ۸۰ درصدی حاصل شده است و در خصوص ساماندهی و برخورد منطقی با زباله گردها این طرح همچنان در دست اقدام است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: از روز پنجشنبه ۱۶ فروردین، از سوی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تعدادی اتوبوس در ضلع شمال شرقی میدان آزادی و بوستان المهدی مستقر شده است و کودکان کار، متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله گردها و معتادان متجاهر جمع‌آوری شده برای غربالگری و ساماندهی به آنها تحویل داده می‌شود.

گفتنی است؛ طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 52355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =