پایتخت با ویژه برنامه‌های «عید بندگی و همبستگی» به استقبال عید سعید فطر می‌رود

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر شهروندان تهرانی میهمان ویژه برنامه‌های «عید بندگی و همبستگی» هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، مصطفی زیبایی نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره جزئیات ویژه برنامه‌های «عید بندگی و همبستگی» گفت: هم زمان با وداع با ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر که عید همبستگی و همدلی امت مسلمان ایران اسلامی و جهان اسلام است، با ویژه برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی با شعار «عید بندگی و همبستگی»، تهران به استقبال این عید بزرگ می رود.

زیبایی نژاد با اشاره به فضاسازی سیمای بصری شهر به مناسبت عید سعید فطر و با شعار «عید بندگی و همبستگی» افزود: این ویژه برنامه ها با هدف معرفی عید سعید فطر به عنوان بزرگترین عید مسلمین جهان با محوریت وحدت و همبستگی امت اسلامی و ایجاد فضای شاد و به یاد ماندنی برای کودکان و همچنین توسعه و ترویج رویکرد خانواده محوری در طراحی و اجرای فعالیت ها برنامه ریزی شده است.

زیبایی نژاد در تشریح جشن های محوری این عید بزرگ ادامه داد: جشن های عید سعید فطر در پایتخت از ۵ شب انتهایی ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر ادامه خواهند داشت. این جشن ها به صورت ویژه و محوری در ۴ نقطه از سطح شهر از جمله شهر شهدای فرهنگسرای خاوران در جنوب شرق تهران و بوستان لاله در مرکز تهران که در طول ایام ماه مبارک رمضان نیز میزبان شهروندان پایتخت بودند، بوستان ملت در شمال تهران و ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در جنوب تهران برگزار می شود.

وی افزود: جشن های بزرگ دیگری نیز در بوستان های نهج البلاغه، پلیس، سمیه و باغ موزه قصر به ترتیب در مناطق ۲، ۴، ۱۴ و ۷ با برپایی استیج های شاد فرهنگی و هنری و با حضور هنرمندان، خوانندگان، مداحان و شاعران مطرح کشور برگزار می شود. ویژه برنامه های شاد و غرفه های مخصوص کودکان، مراسم تقدیر از روزه اولی ها و فضای بازی های کودکانه از جمله برنامه های این جشن بزرگ است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین اعلام کرد: برنامه های روز عید سعید فطر با پویش محوری #نماز_بیعت در محل مصلی تهران قبل و بعد از برپایی نماز عید فطر برگزار می شود. این برنامه ها شامل برپایی استیج های جشن و برپایی پردیس های فرهنگی و اجرای برنامه های هنری و فرهنگی با اجرای سرود روزه اولی ها، حضور هنرمندان، ورزشکاران، مادحین و... است و همراه با برپایی موکب های پذیرایی از نمازگزاران اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این روز برنامه های ویژه ای هم برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده که از آن جمله می توان به جشن های عبادت ویژه روزه اولی ها، استقرار اقلام ورزشی و بازی های کودکانه و اهدای عیدی  به کودکان نام برد.

زیبایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: اجرای مراسم نورافشانی هر شب در محل جشن های عید سعید فطر و به ویژه در شب عید سعید فطر در نقاط محوری تهران و پذیرایی از شهروندان با برپایی ایستگاه های صلواتی در معابر اصلی و  در روز عید از دیگر برنامه های عید بندگی و همبستگی در پایتخت است.

انتهای پیام/

۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 52381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =