پایش آفات فضاهای سبز منطقه ۲۰ آغاز شد

عملیات پایش آفات فضاهای سبز منطقه ۲۰ همزمان با فصل بهار و با هدف پیشگیری و کنترل عوامل خسارت زا در فضاهای سبز شهری و بوستان‌ها آغاز شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ ابراهیم کوه نژاد سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه حفظ سلامت درختان و درختچه ها با اولویت بهره گیری از روش های غیر شیمیایی و طبیعی از اهم اقدامات مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز است، گفت: در راستای نگهداشت عرصه های سبز، عملیات پایش آفات همزمان با فصل بهار به صورت روزانه بر روی درختان گونه های مختلف شامل نارون، صنوبر، توت و انواع کاج و درختچه ها آغاز شده است.

کوه نژاد افزود: این فعالیت منطبق با دستورالعمل های اجرایی و استراتژی های کنترل و مدیریت تلفیقی آفات و بیماریها، با پایش عوامل خسارت زا طی ۶ ماهه اول سال جاری در قالب اقداماتی از قبیل آبشویی، محلول پاشی، عملیات سمپاشی به صورت کنترل شده، حذف علف های هرز، حذف تنه جوش و پاجوش توسط اکیپ های متخصص در حال انجام است.

وی ادامه داد: پس از شناسایی آفات و بیماریهای موجود در سطح فضای سبز شهری و انجام تحقیقات و مطالعات لازم، اقدامات مورد نیاز برای دفع آنها به صورت آبشویی، روغن پاشی، شستشو با صابون پالیزین با رعایت اصول فنی انجام می شود که این عملیات تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه ۲۰ با اشاره به آبیاری منظم درختان با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما بیان کرد: برنامه منظم آبیاری به منظور جلوگیری از تنش زیستی، استحکام، حفظ قوت درختان با محلول پاشی، تغذیه درختان، کوددهی به خاک و برگ انجام می شود.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 52468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =