تقدیر از شهردار منطقه ۱۱ تهران برای احقاق حقوق عامه

وزیر دادگستری در همایش گرامیداشت روز ملی حقوق عامه از فعالیت‌های شهردار منطقه ۱۱ برای احقاق این حقوق در سطح منطقه تقدیر و قدردانی کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، عصر یکشنبه، ۱۹ فروردین، همایش گرامی‌داشت روز ملی حقوق عامه به مناسبت بیست‌وچهارمین سالروز تأسیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری، دادستان کل کشور، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی صارمی، معاون شهرسازی شهرداری تهران و تنی چند از مقامات کشوری به همراه جمعی از وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت پیگیری کارشناسانه در حوزه احقاق حقوق عامه از فعالان این عرصه بر اساس اقدامات و تجربیات اجرایی تقدیر شد.

گفتنی است یکی از تقدیرشدگان، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱ تهران به دلیل اقدامات وی برای احقاق حقوق عامه  و پیگیری مسائل شهروندان در این حوزه بود.

۱۷ فروردین ۱۳۷۹، ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این ماده با عنایت به اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این اختیار را به قوه قضائیه داد تا به‌منظور اعمال حمایت‌های لازم حقوقی و تسهیل دستیابی مردم به خدمات قضائی و حفظ حقوق عامه نسبت به تأیید صلاحیت فارغ‌التحصیلان رشته حقوق برای صدور پروانه وکالت دادگستری، مجوز تأسیس مؤسسات مشاوره حقوقی و تأیید صلاحیت کارشناسان رسمی دادگستری اقدام کند.

بر اساس آمار، ۳۰ هزار و ۶۷۲ وکیل عضو مرکز، ۱۴ هزار و ۳۴۰ نفر کارشناس و مشاوران خانواده که در پرونده‌های حقوقی مربوط به حوزه تخصصی خود فعال‌اند، گوشه‌ای از دستاوردهای این مجموعه در طول دو دهه فعالیت است.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 52558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =