از اقامه نماز پرشکوه عید در سطح منطقه ۱۵ تا برپایی پردیس فرهنگی در خیابان شهید مفتح

شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری جشن‌های عید بندگی و همبستگی و برگزاری نماز عید همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر با عنوان پویش مردمی «نماز بیعت» خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری ضمن تبریک عید سعید فطر وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان گفت: رمضان، فصل وصل است و فطر ضیافتگاه وصال. فطر شادمانه ترین عید اسلام است. عید فطر، تجلی اوج یک ماه بندگی و عبودیت پروردگار متعال و یک ماه سازندگی و وارستگی و معراج انسانی است.

او از تدارک ویژه شهرداری منطقه ۱۵، برای یک مراسم بی همتا شکوه بندگی خبر داد و یادآور شد: به همین سبب مساجد شاخص سطح منطقه، سرای محلات، مزار مطهر شهدای گمنام، آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون و اهل بن علی (ع) و همچنین معابر اصلی باب الرضای تهران با برگزاری جشن های بندگی و همبستگی و نماز عید همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر تحت عنوان پویش مردمی " نماز بیعت " میزبان شهروندان هستند.

شیری در ادامه به توضیح ویژه برنامه های این عید سعید در مسیر تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: برپایی پردیس فرهنگی، هنری، تفریحی و رسانه ای با اجرای ویژه برنامه هایی چون اجرای گروه های سرود، برگزاری مسابقات متنوع و ... با محوریت خانواده، نوجوانان و جوانان در حدفاصل خیابان شهید مفتح مقابل دانشگاه الهیات از جمله این برنامه ها است.

شهردار منطقه ادامه داد: همچنین در کنار این پردیس، موکب فرهنگی شامل ۵ ایستگاه ورزش و تفریح، سلامت، بانوان، نوجوانان و کودکان، قرآنی و دینی  و دیگر موضوعات مرتبط با حال و هوای عیدانه و خانواده نیز برپا خواهد شد.

شیری اضافه کرد: برپایی چایخانه های محبان الرضا (ع)، استقرار موکب های پذیرایی از نمازگزاران در محوطه مصلی، تهیه و توزیع غذای گرم بمنظور پذیرایی از نمازگراران قبل و بعد از برگزاری نماز عید فطر را از سایر ویژه برنامه های موکب منطقه ۱۵ است.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان عنوان کرد: همچنین همانند سنوات گذشته نماز پرشکوه و معنوی عید سعید فطر در مساجد شاخص، مزار متبرک شهدای گمنام، معابر اصلی و پرتردد سطح منطقه و مصلی خاورشهر در صبح روز عید با حضور شهروندان اقامه می شود.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 52579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =