فرهنگ‌سازی آداب روزه‌داری برای نوجوانان با آیین هم‌سفره در منطقه ۱۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ از برگزاری پویش هم‌سفره با اجتماع دانش‌آموزان روزه‌اولی پسر مدرسه متوسطه دوره اول امام خمینی(ره) با همکاری کانون نوجوانان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، علی اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در خصوص پویش هم سفره و جمع شدن دور یک سفره به بهانه افطار گفت: از آنجا که نوجوانی، بهترین سن برای تثبیت عادات نیک و پسندیده است و  یکی از این کارهای نیک که در صورت استمرار به عادتی نیک تبدیل می‌شود، روزه داری و تلاوت قرآن است، این ویژه برنامه با استفاده از ظرفیت نوجوانان و شهرداری ناحیه یک ومحله صفا در مدرسه متوسطه دوره اول امام خمینی(ره) برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت نوجوانان در برپایی این مراسم و مهیا کردن سفره افطاری ساده افزود: در ابتدای مراسم آیاتی از قرآن مجید تلاوت شد و در ادامه به مناسبت فرراسیدن عید فطر برنامه های شاد و مسابقاتی نیز برگزار شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد: پسران روزه اولی، پس از پایان برنامه در فضایی شاد و صمیمانه، ضمن حضور در ضیافت پر فیض افطار، تجربه شیرین اولین روزه داری خود را به یادگار ثبت کردند.

انتهای پیام/ 

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 52582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =