برگزاری برنامه‌های عید سعید فطر با شعار «عید بندگی»؛ موکب‌های پذیرایی و جشن‌های خانوادگی میزبان شهروندان

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های عید سعید فطر با شعار عید بندگی برگزار می‌شوند.

مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با تاکید بر اینکه از ۲ ماه گذشته ستاد برگزاری عید سعید فطر در مجموعه ستاد نماز جمعه و دفتر مقام معظم رهبری شکل گرفت، اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی هنری و رسانه‌ای این ستاد به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری واگذار شد. لذا مجموعه‌های مختلف اعم از مجموعه‌های مردمی، سازمان‌ها و ارگان‌ها و مجموعه‌های کشور همگی کمک کردند تا کار بزرگی رقم بخورد. بنا بر این شد که برنامه‌های عید سعید فطر با شعار «عید بندگی» برگزار شوند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد امسال این بود که فضا به یک فضای جشن بزرگ خانوادگی تبدیل شود، مطرح کرد: با توجه به حضور مقام معظم رهبری و نماز عید سعید فطر و خطبه‌های ارزشمند معظم‌له بنا بر این شد شرایطی را فراهم کنیم که نمازگزاران بتوانند در این جشن شرکت کنند.

زیبایی‌نژاد افزود: موکب‌های پذیرایی اعم از پذیرایی‌های گرم و سرد تهیه شده و بنا است پس از نماز عید سعید فطر و خطبه‌های نماز از مردم نمازگزار میزبانی کنیم. در کنار آن نیز استیج‌های فرهنگی و هنری، برنامه‌های فرهنگی و هنری را خواهیم داشت. همچنین لوازم بازی، لوازم ورزشی و تفریحی برای بازی کودکان طراحی و آماده شده است که مردم بتوانند استفاده کنند. هدایای فرهنگی برای نمازگزاران نوجوان و کودک که در برنامه شرکت خواهند کرد، تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: بیش از ۴۰۰ غرفه پردیس‌های فرهنگی، استیج‌های فرهنگی و هنری و موکب‌های پذیرایی در اطراف مصلی امام‌خمینی پیش‌بینی شده است که از نمازگزاران میزبانی خواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در خصوص ویژه‌ برنامه‌های عید سعید فطر طراحی شده بود که از ۲ الی ۳ روز مانده به عید سعید فطر در مجموعه‌های بزرگ شهرداری و در پارک‌ها بتوانیم جشن‌هایی را برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: در این ایام دو برنامه اصلی در بوستان لاله در شهر شهدای فرهنگسرای خاوران برگزار خواهند شد و در شب عید فطر نیز ویژه‌برنامه برگزار شد.

زیبایی‌نژاد افزود: در پارک ملت در پهنه شمال و در میدان شهر ری در پهنه جنوبی تهران نیز دو برنامه خاص و متنوع دیده شده است. ۵ عدد از پارک‌های دیگر منطقه‌های نیز برنامه‌ریزی شده است و در شب اعیاد عید سعید فطر برنامه برگزار شده است. لذا تدبیر خوبی صورت گرفته است که بتوانیم جشن بزرگ خانوادگی عید بندگی را به صورت ویژه در تهران برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: سازمان زیباسازی نیز در این ایام همکاری کردند و چراغانی شهر، اکران‌های شهری و تبلیغات نماز عید سعید فطر را انجام دادند.

زیبایی‌نژاد همچنین بیان کرد: منطقه ۷ نیز همکاری کردند و در خصوص میزبانی مصلی امام خمینی(ره) کارهای زیرساختی، پشتیبانی و فضاسازی برای برگزاری نماز عید سعید فطر از جمله گل‌آرایی درب‌های ورودی و.. طراحی و آماده کردند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در روز عید سعید فطر از قبل از نماز عید سعید فطر و پس از نماز عید سعید فطر میزبان نمازگزاران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای برپایی جشن بزرگ خانوادگی عید بندگی انجام دهیم.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: 52587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =