اجرای عملیات‌ زراعی و تقویتی درختان ماگنولیا در سطح منطقه ۶

اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۶ تهران، با اجرای دقیق دستورالعمل زراعی و تقویتی درختان ماگنولیا (مگنولیا) درسطح نواحی ۶گانه و محلات چهارده‌گانه، برای بهبود وضعیت سلامت و ظاهر این نوع درخت همیشه سبز اقدام کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ حسن اختر دانش، با بیان اینکه درخت ماگنولیا یا به‌ اصطلاح مگنولیا، از نوع درختان زیبا و همیشه سبز است که به دلیل وجود گل‌های خوش‌رنگ و معطرش و همچنین برگ‌های براق و چرمی، خیلی مورد علاقه و توجه شهروندان قراردارد، گفت: براین اساس و طبق دستورالعمل اجرایی زراعی و تقویتی درختان ماگنولیا موجود درنواحی شش‌گانه، در اولویت برنامه‌های اداره فضای سبز این منطقه قرارگرفت و اجرایی شد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۶ تهران، با قدردانی از زحمات اداره فضای سبز در جهت حفظ و نگهداشت فضای سبز به‌ویژه درختان خاص ازجمله ماگنولیا در سطح محلات و نواحی شش‌گانه، با اجرای طرح‌های ویژه پیشگیرانه، مراقبتی و تقویتی، افزود: درخت ماگنولیا، ار نوع درختان همیشه سبز و زیبایی است که مرحله تعویض برگ‌های پیر و جایگزینی برگ‌های جوانش، حدود نیمه‌دوم فروردین ماه آغاز و تا نیمه‌اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. معمولا در این زمان شکل ظاهری این نوع درخت تغییر پیدا می‌کند، برگ‌های قدیمی به شکل آویزان و چهره ظاهری درخت به شکل گیاهان تشنه در می‌آید.

اختر دانش، اضافه کرد: فراموش نکنیدکه درخت ماگنولیا ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ معمولا در اوایل فصل بهار با مشاهده تورم بر روی جوانه‌های در حال باز شدن و سرشاخه‌های درختان ماگنولیا، نوعی نگرانی برای شهروندان به وجود می‌آیدکه به صراحت باید گفت که دلیلی برای این نگرانی وجود ندارد، چراکه این تغییرات ظاهری یک مرحله کاملا طبیعی برای رشد گیاه بوده و نشان می‌دهد که درخت کارش را به خوبی انجام داده است.

این مقام مسئول در شهرداری منطقه ۶ تهران، تصریح کرد: در این زمان کارشناسان اداره فضای سبز با اجرای عملیات زراعی و تقویتی برای تسریع درخزان درختان ماگنولیا و جایگزینی برگ‌های جدید اقدام کرده و باعث می‌شوند که این‌رویداد طبیعی درمدت زمان کم‌تری اتفاق بیفتد و وضعیت ظاهری درختان بهبود پیدا کند.

حسن اختر دانش، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۶ تهران، یادآوری کرد: کارشناسان اداره فضای سبز دربازدید میدانی از نواحی شش‌گانه و با شناسایی ماگنولیناهای درگیر با این مسئله، نسبت به اجرای عملیات زراعی و تیمارهای تقویتی ازجمله پخش کودهای نیتروژنه، آهن و محلول پاشی درختان با کود میکرو اقدام و درجهت حفظ و نگهداشت درختان همیشه سبز و زیبای ماگنولیا بیش‌ازپیش کوشا خواهند بود.

انتهای پیام/

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 52670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =