گشت‌های شبانه‌روزی جمع‌آوری معتادین متجاهر در نقاط اصلی منطقه ۸

شهردار منطقه۸ گفت: همزمان با طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در معابر شهر تهران، این منطقه جمع‌آوری معتادین متجاهر، متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار و خیابان را از روزهای پایانی سال گذشته در نقاطی همچون چهارراه تلفنخانه، چهارراه سبلان، چهارراه شهید آیت و حدفاصل میدان نبوت تا چهارراه سرسبز توسط عوامل اجرایی منطقه آغاز کرده و این مجموعه اقدامات همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ "فاطمه تنهایی" شهردار منطقه با بیان اینکه صیانت و مراقبت از محلات منطقه از روزهای پایانی سال توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و همراهی نواحی سه‌گانه در نقاط شناسایی شده اجرایی شد، اظهار کرد: در گام اول تغییر محسوس چهره‌ی شهر از انواع آسیب‌های اجتماعی و لزوم فراهم کردن امنیت شهروندان در معابر و بوستان‌های سطح‌منطقه، نقاط تجمعی و کلونی‌های متکدیان، معتادین متجاهر و زباله‌گردان غیرمجاز طی چندین مرحله بازدید میدانی پاکسازی و جمع‌آوری شد.

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: در گام بعدی در خصوص‌ساماندهی‌کودکان کار با همکاری دیگر ارگان‌های متولی در این حوزه و نیروهای اجرایی در نواحی سه‌گانه اقدامات لازم برای جمع‌آوری و انتقال آنان به مراکز مورد نظر در دستور کار است.

جمع‌آوری ۱۵ تن دپوی زباله غیرمجاز از سطح منطقه

شهردار منطقه ۸ در بخش دیگری از سخنان خود از جمع‌آوری ۱۵تن زباله غیرمجاز همزمان با شناسایی عوامل و نقاط تجمعی و دپوی تفکیک این زباله‌ها در سطح نواحی سه‌گانه منطقه خبر داد و افزود: این اقدام از ۲۶ اسفندماه سال گذشته در دو نوبت روز و شب به صورت مستمر آغاز شده و تا روز ۲۴ فروردین بیش از ۱۵تن زباله غیرمجاز از نقاط تجمعی سطح منطقه توسط کامیون‌های تعبیه شده جمع‌آوری شده است و همچنان ادامه دارد. همچنین علاوه بر جمع آوری انواع پلاستیک، کاغذ، کارتن، بطری و قوطی انواع نوشیدنی، تعداد دو خودرو غیرمجاز جمع‌آوری و حمل زباله نیز توقیف شده است.

تنهایی در خصوص اقدامات منطقه درباره پلمب چند ملک پلاک قرمز در این منطقه، افزود: در طرح مراقبت اجتماعی محلات و املاک پلاک قرمز نیز، ملک شناسایی شده پلمپ و ساکنین آن به گرمخانه منتقل شدند. در ادامه با استمرار این طرح و طی بازدید میدانی، در روزهای ابتدای سال جدید نیز پاکسازی ملکی در ناحیه ۲ منطقه انجام شده است و هماهنگی‌های لازم جهت پلمپ سه ملک پلاک قرمز در سطح منطقه در دستور کار است.

به گفته وی؛ طی ۱۰ روز پایانی سال گذشته و روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ با توجه به تأکید شهردار تهران بر اهتمام هرچه بیشتر در جمع‌آوری آسیب‌های اجتماعی از چهره‌ شهر، در این ایام با همراهی نواحی سه‌گانه، کلونی‌ها و نقاط بی‌دفاع شهری منطقه ازجمله حاشیه بزرگراه امام علی(ع) در محدوده سبلان، گاردریل وسط بزرگراه امام علی در محدوده جانبازان، محدوده بازار میوه و تره‌بار شهید مدنی، محدوده زیر پل آغاز، مسیل شهید باقری، بزرگراه شهید باقری ورودی میدان شقایق، خیابان شهید آیت، میادین ۷۰،۷۴، ۷۳، خیابان مهرانپور و بوستان‌های مصطفی خمینی، مهرنامی، یاس، اسلام‌پناه، ترنج زندگی و... پاکسازی و با بازدیدهای میدانی به صورت مداوم مورد رصد قرار می‌گیرد.

شناسایی و جمع‌آوری ۶۲ معتاد متجاهر

براساس‌اعلام اداره‌آسیب‌های‌اجتماعی‌منطقه، نظارت میدانی و کنترل مستمر محدوده‌های مورد نظر از انواع آسیب‌های اجتماعی از روزهای پایانی سال گذشته اجرا شده و در ادامه نیز از تاریخ ۱۴ فروردین سال جاری و آغاز ساماندهی هرچه بیشترآسیب‌های‌اجتماعی‌در سطح معابر، با هماهنگی گشت‌های ویژه سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، تعداد ۶۲ معتاد متجاهر، ۸ متکدی، ۱۷ کودک کارو خیابان و ۱۶۷ زباله‌گرد در سطح منطقه شناسایی و منتقل شده است.

گفتنی‌است؛ گشت‌های فوریت‌ اجتماعی در محلات منطقه در قالب گشت حامی‌شهر به صورت آماده‌باش‌ و در شیفت‌های کاری از ساعت ٩ صبح الی ١٦ و ٢١ لغایت ۵ بامداد روز بعد فعال بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آسیب اجتماعی، کارتن‌خواب، بی‌خانمان و... با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 52704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =