طعمه گذاری کلونی های فعال جانوران موذی

کلونی های فعال جانوران موذی در نواحی هفتگانه منطقه ۱۵ طی 6 ماه نخست سال توسط اکیپ های ساماندهی طعمه گذاری شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، علیرضا جعفری سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: منفذهای  فعال و غیر فعال موش در این منطقه با مشارکت شهروندان از طریق ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ و گشتهای مستمراکیپهای مبارزه با جانوران موذی اداره ساماندهی شناسایی و طعمه گذاری شد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۳۹ هزار و ۴۷۰  گرم طعمه و ۶۵۵ تله  چسبی و فلزی در اماکن مخروبه، متروکه، دولتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، نظامی، عمومی، معابر، کانالها و فضای سبز گذاشته شده است افزود: در این راستا ۲۳۹ لاشه موش جمع آوری شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه به دیگر اقدامات انجام شده به منظور از بین بردن زیستگاه های جانواران موذی اشاره کرد و گفت: ۶۸۲ دریچه نصب و ۹۳۴  منفذ غیر فعال با سیمان مقاوم سازی و لانه کوبی شده است.

او با اشاره به اینکه رها کردن زباله در معابر یا قراردادن آن‌ها در کنار مخازن زباله می‌تواند منبع غذایی مناسبی برای جانوران موذی باشد از تمامی شهروندان و صنوف خواست با  ایجاد شرایط بهداشتی و عدم تخلیه زباله در معابر و کانال ها و قراردادن زباله در نزدیک ترین مخزن مخصوص زباله در ساعت مقرر ۹ شب در کمک به شرایط بهداشتی شهر به منظور جلوگیری از معضل افزایش جمعیت موش ها سهیم باشند.

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 5285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =